موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاسیس حزب «راه ملت»

موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاسیس حزب «راه ملت»

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، صبح امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبات دومین جلسه این کمیسیون در سال جدید اظهار داشت:

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، صبح امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبات دومین جلسه این کمیسیون در سال جدید اظهار داشت: تقاضای صدور پروانه مجمع ایثارگران مطرح و با گستره کشوری مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت. همچنین تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان خراسان رضوی نیز مطرح شد و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: با درخواست تاسیس حزب «راه ملت» نیز موافقت شد و لازم است متقاضیان جهت طی مراحل قانونی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون هماهنگ کنند.

سرمست گفت: گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران در کمیسیون مطرح و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات این تشکل مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اضافه کرد: با نظر کمیسیون، مقرر شد مجمع عمومی جمعیت آبادگران ایران اسلامی، در اجرای قانون جدید احزاب تا مورخه ۱۴ خرداد ۹۷ برگزار شود.

وی ضمن یادآوری مجدد پایان مهلت احزاب برای تطبیق شرایط خود با قانون جدید احزاب تا تاریخ ۱۴ خرداد سال جاری گفت: از همه احزاب تقاضا می کنیم در این مورد با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدامات لازم را به عمل آورند.

سرمست درباره برگزاری همایش ملی احزاب نیز اظهار داشت: حوزه سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت فرهنگ تحزب بنا دارد در ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری همایشی تحت عنوان «تحزب و توسعه» با مشارکت اساتید، صاحبنظران، فعالان مدنی و خانه احزاب برگزار کند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده ای معتقدند پرداخت یارانه به احزاب، لاجرم آن ها را در راستای منویات دولت قرار می دهد و آن ها را به نوعی به احزاب دولتی تبدیل می کند، گفت: پرداخت یارانه به احزاب، بر اساس همسویی یا منتقد بودن نسبت به دولت نیست. بر اساس پیش بینی های انجام شده و دستور مقام عالی وزارت کشور، دو میلیارد تومان به احزاب اختصاص داده شده و قرار است به خانه احزاب ایران اختصاص پیدا کند.

سرمست تصریح کرد: خانه احزاب با رعایت دستورالعمل هایی که مورد نظارت و تایید کمیسیون است، این مبلغ را هزینه خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته احزابی که تا ۱۴ خردادماه نتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند، درباره این موضوع (دولتی شدن احزاب با پرداخت یارانه) بحث هایی را مطرح می کنند که چنین بحث هایی پذیرفته شده نیست.