موقعیت مناسب ترانزیتی آسمان کشور در منطقه‌/ ایران از نظر امنیت‌ قطب پروازهای منطقه‌ خواهد بود‌

موقعیت مناسب ترانزیتی آسمان کشور در منطقه‌/ ایران از نظر امنیت‌ قطب پروازهای منطقه‌ خواهد بود‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رو ابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محسن رضایی، روز گذشته از مرکز کنترل فضای کشور برج و اپروچ در فرودگ
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رو ابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محسن رضایی، روز گذشته از مرکز کنترل فضای کشور برج و اپروچ در فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید کرد و در جمع هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به سخنرانی پرداخت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: صنعت هوایی کشور و شبکه فرودگاهی و ناوبری، یکی از کانون های توسعه اقتصادی است، هم خودش درآمدزایی بالایی دارد و همانطور که در کشورهای همسایه می بینیم و هم چون بخش مهمی از حمل و نقل کشور از طریق هوایی انجام می هند؛ روی بخش های دیگر اقتصاد اثرگذار هستند.

وی افزود: این صنعت در جدول هزینه فایده اقتصادی کشور اثر مستقیم و غیرمستقیم دارد و متاسفانه ما فاصله زیادی تا این نقش بزرگ داریم.

رضایی بیان کرد: ایران از نظر ژئواکونومیک، آسمان مهمی در بین شرق و غرب جهان دارد و از نظر فضای کنترلی و فضای نشست و برخاست می تواند قطب منطقه بوده و به یک نقطه بسیار پر رفت و آمد تبدیل شود البته امنیت ما هم مهم است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: به عنوان مثال، در دو دهه اخیر از ثبات ترکیه تعریف می شد، اما وقوع کودتای اخیر، آسمان این کشور را ناامن کرد و پانزده ساعت به صورت مستقیم و چند روز به صورت غیرمستقیم، هر لحظه احتمال پرواز جنگنده های کودتاچیان را می شد پیش بینی کرد؛ همچنین فضای عربستان، سوریه، عراق، اوکراین و افغانستان و حتی سایر کشورهای منطقه به صورت زنجیره ای ناامن شده است.

وی گفت: باید این امنیت در آسمان ایران را نشان بدهیم ما از نظر امنیت و ثبات می توانیم قطب پروازهای منطقه باشیم. حضور ما در منطقه و نقطه جغرافیایی ما، نیاز به توسعه فرودگاهی را نشان می دهد و باید این موضوع را محقق کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه در دبیرخانه مجمع و در جلسه ها، همه مشکلات حمل و نقل کشور بررسی شده و با تبدیل سیاست ها به احکام در مجمع و قرار دادن این احکام در برنامه پنج ساله پیگیری شد؛ در برنامه ششم هم این امور لحاظ شده و مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/BPKA1U