نظارت بر عملکرد ۴۰ هزار کارمند قضائی/ثبت نام ۳۰ هزار متقاضی قضاوت

نظارت بر عملکرد ۴۰ هزار کارمند قضائی/ثبت نام ۳۰ هزار متقاضی قضاوت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امینی صبح دوشنبه در جمع مدیران دادگستری‌های سراسر کشور در مورد موضوع نظارت و ارزشیابی در دادگستری‌ها، گفت: ایجاد ادا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امینی صبح دوشنبه در جمع مدیران دادگستری‌های سراسر کشور در مورد موضوع نظارت و ارزشیابی در دادگستری‌ها، گفت: ایجاد اداره کل نظارت و ارزشیابی اقدام جدیدی بود چرا که مهمترین سرمایه دستگاه قضا، نیروی انسانی است، چون این دستگاه عوامل انسانی‌اش بسیار برجسته است و هر گونه تلاش برای ارتقای آن موجب ارتقای قوه قضائیه می‌شود.

وی با بیان اینکه چرخه انسانی در قوه قضائیه به دو گروه قضات و اداری تقسیم می‌شود، افزود: کار ما پشتیبانی قضائی است، چرا که اگر چرخه اداری مشکل داشته باشد، چرخه قضائی هم با مشکل روبرو می‌شود و این را هم باید در نظر داشت که یک ساعت تلاش برای عدالت به اندازه ۷۰ سال ارزش دارد.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه گاهی انتظارات همکارانمان را نمی‌توانیم تامین کنیم، گفت: حفظ سرمایه‌های انسانی جزو وظایف ماست اما متاسفانه در قوه قضائیه به دلیل کمبود امکانات، قصور داریم.

امینی با اشاره به اینکه به کارمندان حق می‌دهیم انتقاد کنند، افزود: همانطور که کارمند انتظار دارد ما بهترین آموزش و خدمات را به او ارائه کنیم، ما هم انتظار داریم کارمند در ارزشیابی و نظارت نمره خوبی کسب کند.

وی افزود: در طراحی پست‌هایی که ایجاد می‌شود، گاهی افراد در دل کار نمی‌نشینند و وقتی داخل کار می‌شویم، می‌فهمیم این فرآیند ایراد داشته است برای همین با نظارت و ارزشیابی درست می‌توانیم نخبگان را شناسایی کرده و به کمیته انتصابات معرفی کنیم؛ این اقدام انگیزه کارمندان را بیشتر می‌کند.

معاون قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اینکه نظارت‌های شما برای چند هزار کارمند قوه قضائیه است و آیا هر کدام پرونده الکترونیکی دارند، گفت: ما ۴۰ هزار کارمند در دستگاه قضا داریم و هر کدام از آنها یک پرونده الکترونیکی داشته و ارزشیابی و نظارت‌ها در آن ثبت می‌شود، اما نظارت بر قضات وظیفه معاونت منابع انسانی نیست.

امینی همچنین اعلام کرد: تاکنون ۳۰ هزار متقاضی برای آزمون قضاوت ثبت‌نام کرده‌اند.