نویسنده مشهور جهان کتاب‌هایش را به کودکان افغانستانی اهدا می‌کند

نویسنده مشهور جهان کتاب‌هایش را به کودکان افغانستانی اهدا می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اخیراً کمپینی با نام «کودکان کتابخوان سرزمین بدون جنگ» تحت تأثیر فعالیتی که «صابر حسینی» در روستای بامی
به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اخیراً کمپینی با نام «کودکان کتابخوان سرزمین بدون جنگ» تحت تأثیر فعالیتی که «صابر حسینی» در روستای بامیان افغانستان انجام می‌دهد، کلید خورده است.

این کمپین، کتاب‌های مختص کودکان را از طریق فراخوان عمومی و کمک‌های مردمی جمع‌آوری و به مناطق جنگ‌زده و محروم افغانستان ارسال می‌کند.

کمپین کودکان کتابخوان سرزمین بدون جنگ با استقبال زیادی روبرو شده است.

به گزارش فارس، در این بین «پائولو کوئیلو» نویسنده معروف برزیلی، در توئیتر خود از کاربران درخواست کرده است تا وی را جهت ارسال کتاب‌هایش به صابر حسینی (کتابخانه سیار در بامیان) کمک کنند.

وی نوشت: «خیلی خوشحال می‌شوم که اگر کسی این مرد(صابر حسینی) را می‌شناسد، من را راهنمایی کند، من تعدادی کتاب به زبان پشتو دارم که می‌خواهم به کودکان افغانستانی اهدا کنم.»

با یک دوچرخه و صندوقچه‌ای در پشت، رکاب زنان برای کودکان روستاهای مرکز بامیان کتاب می‌رساند. ماه‌ها از فعالیت وی می‌گذرد و کودکان زیادی با نام «صابر حسینی» آشنا شده‌اند.

به گزارش فارس، حسینی که این کتابها را با پول شخصی تهیه کرده، هدف نخست از راه اندازی این کتابخانه سیار را رشد ذهنی کودکان و تشویق آن‌ها به مطالعه داستان و کتاب اعلام کرده است.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/Q7UK6Y