هشدار؛ آدامس خروس نشان چینی نخرید

هشدار؛ آدامس خروس نشان چینی نخرید

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: آدامس خروس نشانی که تحت عنوا
زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین عرضه می شود، مورد تائید نیست و در صحت و سلامت بهداشتی آن، تردید جدی وجود دارد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، سهیل اسکندری تصریح کرد: آدامس خروس نشان، نشان تجاری قدیمی است و سال هاست که در کشور تولید نمی‌شود؛ احتمال اینکه برخی منفعت جویان با سوء استفاده از گرایش جامعه به حال و هوای نوستالژیک بخواهند این محصول را بدون ضابطه‌های مورد نظر سازمان غذا و دارو تولید کنند و بفروش رسانند بعید نیست.

وی تاکید کرد: این آدامس به هیچ وجه به صورت رسمی وارد کشور نشده است و در صحت و سلامت بهداشتی آن تردید جدی وجود دارد.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: آدامس خروس نشان چینی بدون مجوز یا به صورت غیر مجاز و تقلبی با عنوان ساخت چین در کشور تولید و یا اینکه به صورت قاچاق از کشورهای دیگر وارد کشور شده است.

اسکندری افزود: با توجه به اینکه بر تمام تولیدات و واردات فرآورده‌هایی دارای مجوز، نظارت ویژه وجود دارد؛ بنابراین مصرف کنندگان فرآورده‌های غذایی از جمله آدامس، هنگام خرید محصولات مورد نظر خود، باید به شماره پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و داروی درج شده روی بسته بندی‌ها، توجه کنند.

وی، امکان وجود آدامس‌های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانست و با تاکید بر اینکه محصولات تائید شده از سوی سازمان غذا و دارو در صورت وجود کوچک‌ترین مشکلی، قابل پیگیری هستند از مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط بهداشتی، موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.

اسکندری یادآور شد: برای مقابله با فرآورده‌های قاچاق نیاز به تعامل دستگاه‌های انتظامی، بهداشت محیط و سازمان غذا و داروست زیرا مرزهای آبی و خاکی ایران بسیار گسترده است و ارگان‌ها و سازمان‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس این معضل برآیند.