هیچ حسابی نباید محرمانه و مخفی باشد

هیچ حسابی نباید محرمانه و مخفی باشد

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: کلیه حساب‌ها باید در بانک مرکزی متمرکز شوند و از حساب‌های بانک‌
اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: کلیه حساب‌ها باید در بانک مرکزی متمرکز شوند و از حساب‌های بانک‌های تجاری خارج شوند و همه دریافت و پرداخت‌ از از طریق خزانه باید صورت بگیرد.

میرشجاعیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در نشست خبری، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، که آیا سازمان ها و نهادها می توانند از منابع عمومی حسابی به نفع خود یا سازمان متبوع شان ایجاد کنند از آن سودی دریافت کنند و آیا این قانون شامل حامل قوه قضائیه هم می شود یا خیر؟، اظهار داشت: بر اساس قوانین کشور، باید تمامی حساب های عمومی به نام دستگاه های عمومی باشد و در قالب ضوابط قانونی حرکت کنند و به اعتقاد ما هیچ حسابی نباید مخفیانه و محرمانه باشد و باید کلیه حساب ها شفاف سازی شوند.

وی افزود: کلیه حساب ها باید در بانک مرکزی متمرکز شوند و از حساب های بانک های تجاری خارج شوند و همه دریافت ها و پرداخت ها باید از طریق خزانه انجام شود.

میرشجاعیان گفت: این حرکت خوبی در مجموعه دولت است که دستگاه های مختلف در صورتی که پرداخت های متفاوتی داشته باشند، کنترل می شوند و خزانه الکترونیک می تواند همه مشکلات را حل کند.

وی افزود: تمرکز حساب ها در حسابی واحد و گزارش دهی منظم و نقل و انتقال ها از طریق خزانه باید صورت گیرد و هیچ فردی دیگر نمی تواند دریافت ها و پرداخت های نجومی داشته باشد و از این پس خزانه پرداخت حقوق کارمندان را به صورت مستقیم انجام می دهد.

وی گفت: از این پس دولت در دیواری شیشه ای قرار می گیرد و هر گونه حرکت آن مورد رصد است و اتفاقات گذشته تکرار نخواهد شد و با کمک سازمان برنامه، خزانه و بانک مرکزی این موضوع رصد می شود.