پذیرش آثار دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی تمدید شد

پذیرش آثار دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد با اشاره به تمدید زمان پذی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد با اشاره به تمدید زمان پذیرش آثار دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: فراخوان اولیه از ابتدای امسال جهت پذیرش آثار در سطح ملی اعلام شد که تا پایان رمضان آخرین مهلت ارسال آثار بود که شاهد استقبال کم‌نظیر علاقه‌مندان و کارگردانان در این حوزه بودم.

وی افزود: نظر به رایزنی با بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به‌دلیل شرایط نامساعد اقلیمی و گرمای شدید، زمان برگزاری جشنواره امسال در هرمزگان به آذرماه موکول شد و به‌همین خاطر زمان ارسال آثار تا پایان محرم (10 آبان) تمدید گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: هرسال هم‌زمان با دهه کرامت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در هرمزگان برگزار می‌شد اما به‌دلیل قرار گرفتن این دهه در اوج گرمای تابستان، امسال در آذرماه که از شرایط مساعدتر آب و هوایی برخوردار است برگزار خواهد شد.

درویش‌نژاد به تاثیرگذاری این جشنواره در ارتقای هنر دینی با رویکرد فرهنگ رضوی در کشور پرداخت و ادامه داد: در این 10 روز بیش از 600 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که حدود 150 اثر موفق به حضور در دوره‌های مختلف جشنواره شده‌اند.

وی به اجرای عموم نمایش‌ها اشاره کرد و گفت: اکثر نمایش‌های تولیدشده برای این جشنواره در استان‌های مبدا اجرای عموم داشته‌اند و همین امر باعث رونق تئاتر رضوی در کشور و به‌ویژه نسل کودک و نوجوان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یکی از مهمترین مصادیق فرهنگ رضوی را توجه به فریضه نماز دانست و عنوان کرد: آثار نمایشی که با رویکرد ترویج و تبلیغ نماز باشد در اولویت انتخاب و حضور در جشنواره می‌باشد.

انتهای پیام/3264/صا

http://fna.ir/RDER8K