پیش‌بینی جمع‌آوری ۳۳۰ میلیارد تومان صدقه در سال جاری/ ۲درصد صندوق‌ها در معرض دستبرد قرار دارند

پیش‌بینی جمع‌آوری ۳۳۰ میلیارد تومان صدقه در سال جاری/ ۲درصد صندوق‌ها در معرض دستبرد قرار دارند

ابوالقاسم رستگار در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با طرح صدقات، گفت: در این طرح بالغ بر 6 میلیون و 700 هزار مشترک خانگی داریم که
ابوالقاسم رستگار در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در رابطه با طرح صدقات، گفت: در این طرح بالغ بر 6 میلیون و 700 هزار مشترک خانگی داریم که افرادی هستند دارای صندوق های کوچک که این مشترکان خانگی شامل منازل و اماکن تجاری می شوند.

وی ادامه داد: حدود 300 هزار صندوق نیز در معابر تحت عنوان صندوق های بزرگ داریم و بخشی از صندوق ها نیز در اماکن سربسته مثل فرودگاه ها، مدارس، فروشگاه ها و غیره قرار دارند که عمدتاً متوسط هستند و طراحی مناسب تری دارند.

مدیرکل هماهنگی معاونت مشارکت های کمیته امداد ادامه داد: در سال گذشته 270 میلیارد تومان جمع آوری صدقات داشته ایم که امسال پیش بینی می شود این رقم به 330 میلیارد تومان برسد.

رستگار گفت: در بخش صدقات برنامه های کمیته امداد، توسعه صندوق ها در منازل است و در جاهایی که ظرفیت های خالی داریم و ظرفیت نفوذ آن پر شده است.

وی تصریح کرد: ایمن سازی صندوق های صدقات در معابر نیز در دستور کار قرار دارد چرا که از نظر مقاومت و شرایط دسترسی باید به گونه ای باشند که کمتر مورد دستبرد و سرقت قرار گیرند چرا که ممکن است بازخورد منفی در اعتمادسازی مردم در دادن صدقه داشته باشد.

مدیرکل هماهنگی معاونت مشارکت های کمیته امداد با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد صندوق ها در معابر و در معرض دستبرد قرار دارند، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که مردم بدانند چه تعداد صندوق در معابر وجود دارد و ممکن است مورد دستبرد قرار گیرد.

وی افزود: 70 درصد درآمد صدقات در صندوق های کوچک(منازل و اماکن تجاری) و 30 درصد در صندوق های بزرگ و در معابر است که 80 درصد این صندوق ها در شهرهای کوچک و روستاها هستند یعنی در جاهایی به صندوق ها به دیده تکریم نگاه می کنند و فقط ممکن است تعداد کمی در کلانشهرها و تهران مورد دستبرد افراد و معتادان قرار گیرد که تعدادشان زیاد نیست.

رستگار گفت: با تغییراتی که در دهانه ورودی صندوق و ایمن سازی آن انجام داده ایم دستبردها را به حداقل می رسانیم و این طور نیست که همه صندوق ها در معرض خطر باشند ممکن است در نقطه و جایی حدود 2 درصد در خطر باشند که البته این رقم هم نباید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی صندوق های صدقات در حال اجراست، گفت: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که تمام صندوق ها در معرض دستبرد قرار ندارند چرا که این امر در اعتمادسازی مردم به کمک کردن و صدقه دادن نباید تأثیر سوء بگذارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/RSNUR6