پیش‌بینی حضور 220 هزار هنرجو در شاخه کاردانش در سال تحصیلی جدید

پیش‌بینی حضور 220 هزار هنرجو در شاخه کاردانش در سال تحصیلی جدید

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص پیش&zwn
سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص پیش‌ّبینی تعداد دانش‌آموزان ورودی به شاخه کاردانش در سال تحصیلی جدید اظهار داشت:‌ پیش‌بینی ما این است که در سال تحصیلی جدید از 22 درصد هنرجویان موجود در شاخه کاردانش به 23 درصد از کل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار هنرجو در پایه دوم هنرستان داریم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جدید این میزان به 220 هزار هنرجو در پایه دهم برسد که حدود 1.3 درصد نسبت به سال تحصیلی جاری افزایش خواهیم داشت.

آذرکیش با تأکید بر اینکه هدفگذاری ما در این خصوص رسیدن به عدد 23.67  درصد از کل دانش‌آموزان متوسطه دوم در شاخه کار دانش است، افزود: به دنبال این هستیم تا با شیب ملایم در این مسیر افزایش داشته باشیم و یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش نیز توسعه آموزش‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سیاست‌های ابلاغی در برنامه توسعه نیز در استان‌ها بر انعقاد تفاهم‌نامه تأکید کرده است و به مرور متناسب با شرایط موجود انجام می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/USG6S3