پیگیر ثبت روز ارتحال استاد سبزواری در تقویم ملی هستیم

پیگیر ثبت روز ارتحال استاد سبزواری در تقویم ملی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر استاد حمید سبزواری با ابراز تأسف از رحلت این شاعر انقلاب اسلامی، استاد
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر استاد حمید سبزواری با ابراز تأسف از رحلت این شاعر انقلاب اسلامی، استاد سبزواری را فرزند سرزمین کهن سربداران خواند و گفت: شکل‌گیری هر انقلابی نیازمند خون و پیام است لذا ایمان به ارزش‌های الهی و هویت یک ملت مهم‌ترین پایه شکل‌گیری نظام اسلامی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحاد و راهبرد امت برمبنای ولایت رهبری معظم انقلاب شکل می‌گیرد، افزود: برای تداوم و استمرار اتحاد ملت و گسترش تفکر انقلابی نیازمند دو عنصر مهم شور و شعور هستیم و اکنون هنر و ادبیات مظهر هویت و انتقال‌دهنده ارزش‌های اعتقادی و دوام دهنده فرهنگ یک ملت کهن است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هنر و ادبیات و شعر جایگاه بسیار عظیمی در هویت دینی و ملی ما دارد، ادامه داد: شعر و سرود و گستراندن ارزش‌ها در قالب جذاب هنر دارای اهمیت بسزایی است که ظرفیت گسترش مفاهیم دینی را دارد لذا در زمان امام رضا (ع) برای گسترش فرهنگ و مظلومیت اهل‌بیت از ویژگی شور و شعور به‌خوبی استفاده‌ شده بود.

رشیدیان با بیان اینکه استاد سبزواری ظرفیت شور و شعور را به‌خوبی موردتوجه قرار داده است، بیان کرد: ما انتظار داریم در آینده افرادی همچون استاد سبزواری به گسترش فرهنگ انقلاب کمک کنند و همچون پدر شعر انقلاب، هویت ایرانی را تداوم بخشند.

وی شعرها و سرودهای استاد سبزواری را در قلب مردم جاودانه دانست و تصریح کرد: استاد سبزواری در مسیر انقلاب اسلامی و پس‌ از آن در مسیر مردم و ولایت گام برداشت و ما امروز آمده‌ایم تا این شاعر سبزواری را پس چندین سال تلاش و کوشش در سرزمین خود یعنی شهرستان سبزوار به خاک بسپاریم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه زبان شعری استاد سبزواری گویا و لذت‌بخش بود، اضافه کرد: سرودهای انقلابی استاد سبزواری از جمله «خمینی‌ ای امام» و «آمریکا آمریکا، مرگ به نیرنگ تو» در راستای دشمن‌شناسی و تفکر انقلابی موفق عمل کرد و برای همیشه در ذهن مردم جاودانه ماند.

رشیدیان با اشاره به ثبت روز ارتحال استاد سبزواری در تقویم ملی، یادآور شد: این درخواست را به معاون فرهنگی وزیر ارشاد منتقل کرده‌ایم و قطعاً درخواست مردم شریف سبزوار را پیگیری می‌کنیم؛ باید بدانیم استاد سبزواری برای شعر انقلاب اقدامات مؤثری انجام داده است.

 انتهای پیام/3268/غ30

http://fna.ir/UB6NIV