۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در مراکز رشد دانشگاه آزاد هزینه شد

۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در مراکز رشد دانشگاه آزاد هزینه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم واشقانی فراهانی در نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: شعار اصلی این دانشگاه گذار

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم واشقانی فراهانی در نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: شعار اصلی این دانشگاه گذار از دانشگاه آموزش محور به پژوهش محور و کارآفرین است.

وی با اشاره به دوره‌های کارورزی و مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزود: آموزش در کشور با آموزش مدرن جهان هماهنگی ندارد، به‌طوریکه مشخص ‌شده آموزش یک طرفه در کلاس مفید واقع نمی‌شود، بنابراین آموزش کشور باید مسئله محور و پروژه محور شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد در چارچوب سیاست‌های کلان کشوری است به‌ویژه با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در سال ۹۴ که تأکید کردند تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد تولید ملی بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان بنا شود.

واشقانی فراهانی تاکید کرد: دانشگاه آزاد ۸۵ مرکز رشد دارد که در این مراکز ۷۱۲ واحد فناور و شرکت مستقر است و بر اساس برنامه توسعه تعداد این مراکز تا پایان سال ۹۶، باید به ۱۵۰ مرکز رشد و ۸۰۰ واحد فناوری افزایش یابد.

وی اظهار داشت: این دانشگاه دارای ۳۵ هزار عضو هیات علمی و ۴۰ هزار کارمند است که هیچ نهادی این گستردگی را ندارد اما این میزان کافی نیست و گام‌های بزرگتری باید در این زمینه برداشته شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یکی از نقاط ضعف کشور را نبود ارتباط میان دانشگاه ها با دانش‌آموختگان عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته یکی از منابع درآمدی دانشگاه دانش‌آموختگان هستند از این منظر که می‌توانند سفارش کار به دانشگاه بدهند اما این ارتباط در کشور ما وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این تعامل نزدیک وجود نداشته باشد نمی‌توانیم ارتباطی میان صنعت، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار کنیم.