۵قدم مؤثر برای عملگرا‌شدن

۵قدم مؤثر برای عملگرا‌شدن

زندگی > مهارت‌ها - ۱- کار را به کوچک‌ترین اجزای قابل انجام تقسیم کنیداگر تمام کارهایی که ما تا به حال به مرور انجام داده‌ای
زندگی > مهارت‌ها - ۱- کار را به کوچک‌ترین اجزای قابل انجام تقسیم کنید
اگر تمام کارهایی که ما تا به حال به مرور انجام داده‌ایم را همین حالا یکجا به ما بسپارند هرگز از پس انجامشان بر نمی‌آییم.

هر كار بزرگ و به‌ظاهر سختي قابل تقسيم به اجزاي كوچك و راحتي براي انجام دادن است. پس غول كارهايتان را ريزريز كنيد.

2- از دم دستي‌ترين كار شروع كنيد
وقتي كار‌ها به كوچك‌ترين اجزاءشان تقسيم شدند، شروع از دم دستي‌ترين كار مانند جرقه‌اي است كه تمام فرايند انجام كار را كليد مي‌زند. شروع هركار معادل 50درصد انجام آن است. پس براي اين شروع مطلقا دست‌دست نكنيد.

3- زياد حرفش را نزنيد
وقتي مي‌خواهيد كاري را انجام دهيد، نه زياد راجع به آن حرف بزنيد و نه زياد فكر كنيد. فكر كردن يا حرف زدن بيش از حد راجع به يك موضوع، هم انرژي‌تان را مي‌گيرد و هم از انگيزه و جذابيت كار كم مي‌كند. دو صد گفته چون نيم‌كردار نيست.

4- حلقه‌ها را بي‌وقفه دنبال كنيد
براي اينكه بزرگي كاري كه درپيش داريد شما را از عمل باز ندارد پس از انجام هر مرحله از كار، بلافاصله حلقه بعدي را بگيريد، خود را درگير آن كرده و سناريوي مرتبطش را دنبال كنيد. مطلقا به حلقه نهايي، نه فكر كنيد و نه توجه. يك وقت نگاه مي‌كنيد در حلقه آخر هستيد و همچنان به‌دنبال حلقه بعدي. اينطوري لذت عملي‌شدن برنامه‌هايتان چندين برابر مي‌شود.

5- وقت‌تان را بيش از حد براي برنامه‌ريزي تلف نكنيد
اشتباه را جزئي از روند كار بدانيد. برنامه‌ريزي افراطي و بيش از حد، چيزي جز چوب لاي چرخ كار كردن نيست. اين خطا فقط كلاف سردرگمي از پيش‌بيني‌هاي موهوم به دور پاي عمل شما مي‌پيچد؛ در عوض با گام برداشتن راه را تصحيح كنيد.