ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی برنامه «شهاب» به آموزش و پرورش استان‌ها

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی برنامه «شهاب» به آموزش و پرورش استان‌ها

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش طی نامه ای، دستورالعمل برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) ر
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش طی نامه ای، دستورالعمل برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) را به منظور اجرا به آموزش و پرورش استان های سراسر کشور ابلاغ کرد.

در مقدمه این شیوه نامه آمده است؛ مسئله شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان از جمله مواردی است که مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی و همه اندیشمندان و صاحب نظران کشور است و در اسناد بالادستی کشور نیز نمود بارزی دارد و در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران 1404 آمده است که کشور باید برخوردار از دانش پیشرفته توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

این طرح با هدف، شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر، ایجاد سازوکارهای مناسب در جهت رشد و بالندگی، تقویت درونی کردن هویت دینی و ملی و بهره مندی از توانمندی ها و قابلیت های استعدادهای برتر در پیشرفت کشور، در مدارس مجری سراسر کشور اجرا می شود.

اعتبارات این طرح پس از تأیید ستاد اجرای مرکزی برنامه شهاب از منابع اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان تأمین و به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها تخصیص خواهد یافت.

این طرح زیر نظر شورای راهبری برنامه ملی شهاب در بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود و در سطح وزارتخانه، اداره کل، شهرستان ها و مناطق و مدرسه ستادهای برنامه ملی شهاب کار نظارت و ارزیابی طرح ملی شهاب را برعهده دارند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VY4LQW