اجراي طرح توزيع مکمل مگادُز و ويتامين دي در مدارس متوسطه

اجراي طرح توزيع مکمل مگادُز و ويتامين دي در مدارس متوسطه

یاسوج واحد مرکزی خبر/ اجتماعی نخسیتن بار طرح توزیع مکمل مگادز و ویتامین دی برای دانش آموزان دختر مقطع متوسطه کشور اجرا می شود . مدیر کل دفتر بهبود تغذ
یاسوج واحد مرکزی خبر/ اجتماعی
نخسیتن بار طرح توزیع مکمل مگادز و ویتامین دی برای دانش آموزان دختر مقطع متوسطه کشور اجرا می شود .
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور امروز در یاسوج گفت: این طرح با هدف تغذیه و تامین برخی ویتامین های مورد نیاز بدن با اولویت مناطق محروم از مهر امسال در کشور اجرا می شود .
خانم عبدالهی افزود: پس از شیوع نگران کننده کمبود برخی ویتامین از جمله ویتامین دی تلاش شد با همکاری وزارت آموزش و پرورش این ویتامین ها بصورت مکمل بین دانش اموزان توزیع می شود
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به همراه هرمزگان و سیستان بلوچستان در برخی شاخص های سلامت غذایی سه استان محروم کشور هستند که این مهم ضرورت اجرایی این گونه طرح ها در این استانها را دو چندان کرده است .
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت همچنین به علل بیماری های قلبی و عروقی سوانح و سرطان در مرگ و میر های کشور اشاره کرده و افزود‌: رعایت نکردن الگوهای مناسب غذایی پس از تحمل هزینه های زیاد برای بیماران متاسفانه باعث افزایش مرگ و میر شده است .
وی گفت: در عین حال با مداخله این وزارتخانه در برخی نقاط کشور شاهد کاهش 50 درصدی سوء تغذیه بوده ایم .
به گفته وی استفاده از کود های شیمیایی و هورمونهای کشاورزی عاملی مهم در شیوع برخی بیماریها از جمله بیماری های صعب العلاج شده است .
0002