اختصاص ردیف بودجه برای تأمین هزینه‌های مصرفی دانش‌آموزان هنرستان‌ها

اختصاص ردیف بودجه برای تأمین هزینه‌های مصرفی دانش‌آموزان هنرستان‌ها

سید محسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ در خصوص
سید محسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ در خصوص هزینه زیاد تأمین تجهیزات رشته‌های هنرستانی برای دانش‌آموزان اظهار داشت: تا آنجا که امکان داشته باشد تجهیزات اولیه را در هنرستان‌ها قرار می‌دهیم، اما بخشی از تجهیزات و مواد مصرفی را باید دانش‌آموزان خود تهیه کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا ردیفی برای هزینه‌های مواد مصرفی در هنرستان‌ها ایجاد کنیم تا بخشی از مشکلات دانش‌آموزان را کاهش دهیم.

حسینی مقدم یادآور شد: یکی دیگر از کارها در هنرستان‌ها بحث آموزش همراه با تولید است که هنرستان‌ها و هنرجویان آن در کنار آموزشی که می‌بینند، بتوانند کارهای تولیدی در هنرستان‌ها انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش با بیان اینکه قبلاً در هنرستان‌های کشاورزی کار تولیدی را انجام می‌دادیم، گفت‌: دو سه سالی است که در هنرستان‌های زمینه صنعت و خدمات این کار را شروع کرده‌ایم.

وی با تشریح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها خاطر نشان کرد:‌ دانش‌آموزان درکارگاه، علاوه بر آموزش، کارهای تولیدی دارند؛‌ برای نمونه در بسیاری از استان‌ها آماده‌سازی چادر نمازی که برای جشن تکلیف دانش‌آموزان استفاده می‌کنند، یا مانتو مدرسه را انجام داده و به عنوان کار تولیدی دانش‌آموزان هنرستان‌ها در مناطق آموزش و پرورش توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/LHLUYX