از بین بردن کک و مک و جای جوش توسط لیز

از بین بردن کک و مک و جای جوش توسط لیز

در این مقاله با بررسی از بین بردن جای جوش و لک توسط لیزر با ما همراه هستیم. جای جوش و کک و مک یکی از ازار دهنده عارضه های پوستی به شمار می رود که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت فرد دارد. داشتن پوستی صاف و بدون جوش ارزوی هر فردی ه

در این مقاله با بررسی از بین بردن جای جوش و لک توسط لیزر با ما همراه هستیم. جای جوش و کک و مک یکی از ازار دهنده عارضه های پوستی به شمار می رود که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت فرد دارد. داشتن پوستی صاف و بدون جوش ارزوی هر فردی هست و دستیابی به آن می تواند مشکل باشد.
روش های زیادی برای از بین بردن جای جوش هست که بسته به میزان جای جوش، عمق آن و عوامل دیگر می تواند تاثیر گذار باشد. در اینجا به بررسی یکی از روش های تاثیر گذارو سریع برای رفع لک و کک و مک و اسکار آکنه خواهیم پرداخت. درمان کک و مک با لیزر یکی از روش های جدید و رایج است. دلیل به وجود آمدن کک و مک در صورت و بدن  وجود  نقص در برخی سلول‌های پوستی رنگدانه‌ای به نام ملانین است. درمان کک و مک با لیزر آن‌ها را تا حد زیادی کمرنگ تر کرد تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می‌کند کک و مک نباشد. 


اگر به دنبال مرکز زیبایی و لیزر در شیراز هستید از لینک لیزر فرکشنال و جوان سازی پوست در شیراز می توانید این مراکز را مشاهده و آنلاین اقدام به دریافت نوبت کنید.


از نظر پزشکی تحقیقاتی که برای لیزر در از بین بردن لک صورت انجام شده نشان می دهد این نوع درمان می تواند لک ها و آکنه های صورت را از بین ببرد ولیکن در مورد برخی افراد لازم است تا در کنار آن از دیگر درمانهای پوستی مانند کرم ها و غیره استفاده شود تا جواب صد درصدی و مورد نیاز شما را بدهد. استفاده از لیزر برای رفع جای جوش یک روش غیر تهاجمی هست که جایگزین مناسبی برای روش هاییه که به جراحی نیاز دارن.


دستگاه لیزر صورت برای رفع جوش و اسکار چگونه عمل می کند؟


لیزر برای رفع جای جوش و اسکار که یکی از روش های تاثیر گذار و سریع است به این شکل عمل میکنه که نور و اشعه لیزر بسته به عمق عارضه تا حد مشخصی به پوست تابیده میشه و نفوذ میکنه. با این روش تحریک کلاژن سازی توی اون ناحیه بدون آسیب رسوندن به پوست اطرافش، باعث ایجاد سلول های جدید و پر شدن فرورفتگی ها و جای جوش ها میشه. درسته که لیزر جای جوش صورت ، یک روش سریع برای درمان جای جوش ها به حساب میاد اما نباید انتظار داشته باشید بعد از یک جلسه ، معجزه اتفاق بیوفته. 


جای جوش ها ، عمق آنها و شکل آنها مختلف هستند بنابر این برای هر نوعی از جای اسکار یک درمان را نمی توان استفاده کرد. درمان جای جوش هایی که به شکل فرو رفته در سطح پوست هستن، اکثراً از طریق داروهای خاص، لایه برداری، میکرودرم ، ساب سیژن و کربوکسی تراپی ، IPL و در مواردی با استفاده از لیزر برطرف کننده آثار جوش مثل لیزر اربیوم و فراکشنال برطرف میشن. جای جوش هایی که به شکل برجستگی (اسکار هیپرتروفیک) در سطح پوست ایجاد میشن با استفاده از لیزر اولتراپالس CO2، لیزر PDL و همینطور استفاده از کرم کانترکتیوبکس ، کربوکسی تراپی و تزریق آمپول کورتون توی اسکار انجام برطرف میشن. 


دستگاه لیزر نور آبی، قرمز و آبی+ قرمز: این دستگاه، لیزر نور مزئی نامیده می‌شود که می‌تواند رنگ‌ها را تشخیص دهد و برای درمان جوش مناسب است. البته این دستگاه برای جوش‌های سر سیاه، جوش‌های سر سفید و کیست آکنه مناسب نیست.

 

دستگاه‌های لیزر خانگی: سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز برخی دستگاه‌های خانگی برای درمان جوش را صادر کرده است، این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌هایی که متخصص پوست از آن استفاده می‌کند از قدرت کمتری برخوردار هستند. شما باید دو بار در روز از یک دستگاه خانگی استفاده کنید. برخی از دستگاه‌ها شما باید در هر بار استفاده، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از آن‌ها بهره برده، این کار را دو بار در روز به مدت ۴ تا ۵ هفته ادامه دهید.

 

لیزر و درمان فتودینامیک (PDT): در طی PDT، محلول حساس‌تر شدن پوست به نور، روی پوست‌های مستعد به آکنه اعمال می‌شود. محلول باید مدتی بر روی پوست بماند – بین ۱۵ دقیقه تا ۳ ساعت. بعد، یک متخصص پوست برای درمان پوست از لیزر استفاده می‌کند.

 

روش فتوشیمیایی: این روش درمانی لیزر (IPL) نام دارد. با از بین بردن روغن اضافی و سلول‌های مرده پوست از منافذ مسدود شده، جای جوش را از بین می‌برد. این روش با مجوز FDA برای درمان جوش‌های سرسیاه، سر سفید و جای جوش‌ها تأیید شده است.


مواردی که قبل از لیزر باید به آن توجه داشته باشید:

  • در مورد هرگونه حساسیت به زخم یا تاول و … با پزشک خود صحبت کند و او را در جریان بگذارد.
  • ده روز قبل از لیزر باید داروها و مکمل‌هایی که باعث لخته شدن خون می‌شود؛ مصرف نکند. مانند آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین e.
  • دو هفته قبل از لیزر بهتر است سیگار نکشد.

عوارضی که ممکن است بعد از درمان با لیزر به وجود بیاید و به‌مرور بهبود پیدا کند:

  • تا ۲۴-۴۸ ساعت ممکن است محل درمان ورم داشته باشد.
  • ممکن است ۱۲ تا ۷۲ ساعت محل درمان خارش داشته باشد و یا لکه‌هایی ایجاد شود.
  • بسته به‌اندازه محل درمان دوره درمان ممکن است ۱۰ تا ۲۱ روز طول بکشد.
  • حداقل ۲ تا سه ماه از مواد آرایشی بدون روغن استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید و از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  • پوست را طبق تجویز پزشک مرطوب نگه دارید.