از پاسخ مبهم در مورد منطقه آزاد قصرشیرین تا اعتراض خبرنگاران

از پاسخ مبهم در مورد منطقه آزاد قصرشیرین تا اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه یک‌شنبه در پایان سفر کاری یک‌روزه هیأت دولت که در قالب سفرهای استانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه یک‌شنبه در پایان سفر کاری یک‌روزه هیأت دولت که در قالب سفرهای استانی به استان کرمانشاه سفر کرده بود در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان به تشریح دستاوردهای سفر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه مشکلاتی همچون بیکاری در استان کرمانشاه مطرح شد، استعدادهای فراوانی در این استان در بخش‌‌های کشاورزی، آب، گردشگری، پتروشیمی، فناوری‌های نوین و فرهنگی وجود دارد که می‌تواند موجب پیشرفت همه‌جانبه استان شوئ.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اختصاص سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی دولت در بخش آب و آب‌رسانی استان کرمانشاه، ادامه داد: این طرح موجب ایجاد تحول در حوزه کشاورزی استان می‌شود و جاذبه‌های زیادی از لحاظ گردشگری وجود دارد که می‌تواند اشتغال سریع ایجاد کند.

وی خواستار سرمایه‌گذاری بانک‌ها و افراد کارآفرین در زمینه توسعه گردشگری شد و افزود:‌ دولت نیز در بخشی از زمینه‌ها باید سرمایه‌گذاری کند و در برخی موارد لازم است سرمایه خارجی جذب شود و کرمانشاه یکی از قطب‌های پتروشیمی است که صنایع پایین دستی می‌تواند ایجاد کند.

روحانی از حمایت دولت از فناوری‌های نوین با آمادگی دانشگاه‌ها و حمایت از استعدادهای دانشجویان سخن گفت و متذکر شد: 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت قرار دارند.

وی با اشاره به وجود چهره‌های شاخص در استان کرمانشاه و لزوم معرفی آن‌ها، عنوان کرد: طرح‌های زیادی با 998 هزار میلیارد تومان در کرمانشاه به بهره‌برداری یا احداث رسید که موجب ایجاد تغییراتی می‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان وجود امنیت بالا، وحدت بین اقوام و مذاهب و هماهنگی بین مسئولان را موجب افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کرمانشاه دانست و در پاسخ به سؤوالی در مورد تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، تنها به این جمله که بررسی می‌شود بسنده کرد و هیچ پاسخ مشخص و قول مساعدی به مردم این استان نداد.

وی در ادامه با ارائه سخنانی در مورد راه‌آهن به ارائه راهکارهای کلی رفع بیکاری پرداخت تا این موضوع تکمیل‌کننده اقدام عجیب ممانعت از ورود خبرنگاران به جلسه شورای اداری استان کرمانشاه باشد.

براساس این گزارش، نشست خبری رئیس‌جمهور در شرایطی پایان یافت که بسیاری از رسانه‌ها فرصت طرح سؤوال را پیدا نکردند و همین امر موجب اعتراض اغلب خبرنگاران شد.

انتهای پیام/81008/و

http://fna.ir/Z661L6