اعلام مالیات خودروهای لوکس

اعلام مالیات خودروهای لوکس

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مالیات ۸ درصد ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می‌شود و این سازمان هیچگونه دخالتی در فرمول ق




اعلام مالیات خودروهای لوکس
به گزارش افکارنیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مالیات ۸ درصد ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می‌شود و این سازمان هیچگونه دخالتی در فرمول قیمت‌گذاری خودرو ندارد، گفت: نرخ مالیات خودروهای وارداتی، گران و لوکس هم ۸ درصد ارزش اظهارگمرکی است.

علی عسکری با اعلام اینکه میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده در فرمول قیمت گذاری خودرو مورد محاسبه قرار نمی گیرد، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می شود، یعنی هر قیمتی که تعیین شده باشد، مالیات از آن اخذ می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رقم مالیات بر ارزش افزوده خودرو پس از تعیین قیمت نهایی را ۸ درصد اعلام و بیان کرد: سازمان امور مالیاتی هیچگونه دخالتی در فرمول قیمت گذاری خودرو ندارد.

وی در مورد دریافت مالیات از خودروهای وارداتی و گران قیمت هم اظهارداشت: نرخ مالیات خودروهای وارداتی هم ۸ درصد است، یعنی ۸ درصد از ارزش اظهارگمرکی خودرو به عنوان مالیات اخذ می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در مورد دریافت مالیات ارزش افزوده از نهاده های اولیه گفت: بر اساس قانونی مالیات بر ارزش افزوده، اگر یک کالای نهای از مالیات معاف است، نهاده آن از مالیات معاف نیست، زیرا از کالای نهایی نمی توانیم مالیات بگیریم./مهر/۱۱۰

عسکری ادامه داد: بنابراین باید نهاده را در قیمت تمام شده محاسبه کنند و ما مالیات را از آن اخذ می کنیم. اگر نهاده از مالیات معاف باشد و کالای نهایی مشمول مالیات باشد از کالای نهای مالیات اخذ می کنیم و این عین قانون است و در چارچوب قانون عمل می کنیم.