بیش از 72 هکتار از اراضی ملی واگذار شده شهرستان فیروزکوه از مستاجران خلع ید شد

بیش از 72 هکتار از اراضی ملی واگذار شده شهرستان فیروزکوه از مستاجران خلع ید شد

تهران - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: 72.5 هکتار از اراضی ملی واگذار شده این شهرستان از مستاجران از ابتدای سال تاکنون با صدور احکام

"روح الله درویش خضری" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با اجرای دو مورد دستور قضایی تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، یکهزار و 150 متر مربع از اراضی کشاورزی روستایی شهرستان طی روز جاری به وضعیت قبل اعاده شد.
وی گفت: این موارد شامل دیوار کشی و تفکیک غیرمجاز اراضی بود که به ترتیب در روستاهای "گدوک" از بخش مرکزی و "شادمهن" از بخش "ارجمند" اجرایی شد.
درویش خضری تصریح کرد: به دلیل عدم اجرای تعهدات توسط مستاجران اراضی ملی واگذار شده، با صدور هشت مورد احکام در محاکم قضایی، از ابتدای سال تاکنون مساحت 72.5 هکتار از اراضی مذکور نیز خلع ید شد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که نیاز به مجوز ساخت و ساز دارند می توانند از طریق مراجعه به مراجع ذی صلاح فرمانداری، بخشداری ها یا شهرداری ها به انجام این مهم مبادرت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه همچنین هشدار داد: بر اساس ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‎ها که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر قیمت روز زمین محکوم می‏ شوند و در صورتی که جرم تکرار شود به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهند شد.
تهرام/8142/1348