حسینم، صدای قدمهای مهربانت کوچه دلم را پر کرده است

حسینم، صدای قدمهای مهربانت کوچه دلم را پر کرده است

خبرگزاری مهر-گروه استان ها-کربلای معلی - میلاد جهان تاب- حسینم صدای قدم های مهربانت کوچه دلم را پر کرده است، امشب کرب و بلا حال و هوای دیگری دارد، غیر

خبرگزاری مهر-گروه استان ها-کربلای معلی - میلاد جهان تاب- حسینم صدای قدم های مهربانت کوچه دلم را پر کرده است، امشب کرب و بلا حال و هوای دیگری دارد، غیر قابل وصف است که چگونه می توانم طواف عاشقی را معنی کنم.

حسینم، امشب کرب و بلا دوباره گواه آزادگی ات را می دهد، گواه پیروزی خون بر شمشیر، شعبان نیز با تمام برکتش سر تعظیم در برابر میلاد تو فرود آورده است، حسینم، این بار مرا با خود به دیار عاشقانه خود ببر؛ مرا در شب میلاد مهمان کعبه عاشقان کن تا که آرام بگیرم.

بگذار من هم بوی بهشت را از سرزمین کربلا حس کنم، دلم امشب در هوای کوچه پس کوچه های کربلا بد گره خورده است، نمیدانم چگونه تفسیرت کنم، امشب این دیار با حضور عاشقانت حال و هوای عجیبی دارد، امشب آدمی عاشق تر می شود.

دلم، این" حسین آباد"، دیری است که بهانه تو را می گیرد و نامت را عاشق شده است، دلم برای تو تنگ است آن هم در شب میلادت نه از آن جهت که دردی دارم، بلکه بدان علت که بی دردی جهان، جوانی ام را پیر می کند.

امشب جهان دوباره نام تو را می طلبد و کربلایت را، تا سربریده ات منزل به منزل خدا را نازل کند، و آینه در آینه نفست پژواک شود.  

حسینم من، نه تو را زنجیر می زنم و نه برسینه می کوبم، بلکه تو را عاشقم تا دستم را بگیری و پس کوچه های روشن زندگی را راهنمایم باشی، نام تو خورشیدی است که زمین با تمام کوه هایش به طوافش احرام بسته است.

حسینم از تو همان "هیهات من الذله" کافی است، تا جهانی را شاه چراغ باشد و تمام درهای بسته را شاه کلید، و تمام زمین های سرد را آفتابی که حیات را برویاند.

کربلا کعبه عشق

طریق الحسین این روزها بر لب هر عاشقی جاری است، عاشقی که سودای سفر به کربلا دارد تا در روز سوم شعبان سالروز تولد الگوی آزادگان جهان در بین الحرمین باشد تا اینگونه رسم عاشقی را به جای بیاورد.

امشب بین الحرمین حال و هوای دیگری دارد، زائرانی که با پای پیاده راهی این مکان مقدس شدند تا ندای "لبیک یا حسین" میلیون‌ها عاشق از بین الحرمین طنین انداز شود و چشمان دنیا را به خود خیره کند.

امشب لبیک یا حسین این قدر عاشقانه در فضای بین الحرمین پیچیده بود که گویی بیعتی دوباره با امام در راه است، یا حسین؛ همگان آمده بودند تا بگویند دل به عاشورای چشم‌های تو داریم.

اینجا همه دل‌ها و قلب‌ها تنها برای یک نفر می‌تپد و آن هم سید الشهداء(ع) است‌‌ همان آقایی که آتش و حرارت محبتش تا قیام قیامت در دل عاشقانش زبانه می‌کشد.

مسیر عشق را باید به عینه دید و آن را درک کرد و گرنه قلم از به تصویر کشیدن زیبایی‌های طریق الحسین عاجز است و زبان الکن.

در طریق الحسین(ع) که قدم می‌گذاری دیگر خودت نیستی؛ زائری هستی که عاشقان و خادمان اباعبدالله گرد خاک پایت را به چشمانشان می‌کشند و از آن انتظار شفا دارند.

اینجا طریق الحسین است؛ مسیری که قدم به قدمش آماده پذیرائی از زائران حسینی، امشب همه آماده اند تا در راه خدمت به زائر امام حسین از این امام مهربان عیدی بگیرند.

اینجا طریق الحسین است؛ در مسیر گذر از تل زینبیه به سمت حرم بودم که مرد عربی نزدیک می‌شود، از چشمانش التماس می‌بارد با صدای خسته و گرفته‌اش که معلوم است از صبح کارش همین است با احترام جلو می‌آید از من می‌خواهد که شفاعتش کنیم پیش امام! و با‌‌ همان صدای عربی که گاهی دست و پاشکسته چند کلمه ایرانی را هم تکرار می‌کنند از ما می‌خواهد که دست رد به سینه‌اش نزنیم و شکلات نذری اش را قبول کنیم.

جمعیت زائران میلاد حسین(ع) به قدری زیاد است که از در مسیرهای ورودی کربلا شاهد ترافیک سنگین هستیم و زائران از اینجا به بعد باید با پای پیاده طی طریق می کنند.

در ورودی‌های منتهی به شهر کربلا دو بار همه کسانی که می‌خواهند وارد شهر شوند مورد تفتیش مأموران انتظامی و امنیتی قرار می‌گیرند و حضور نیروهای نظامی در ورودی‌های کربلا و داخل شهر چشمگیر است.

در نزدیکی‌های حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نیز سه نقطه ایست و بازرسی و یا به قول عرب‌ها، سیطره وجود دارد که مأموران افراد را تفتیش بدنی می‌کنند.

به گفته مسولان عراقی پیش بینی می‌شود برای روز میلاد میلیون ها عاشق از جای جای کره زمین در کربلا گرد هم جمع شوند و سالروز میلاد امام حسین (ع) را گرامی بدارند.

هم اکنون شهر کربلا مملو از زائران حسینی است و ورودی‌های شهر نیز از سمت نجف اشرف، کاظمین و بغداد شاهد خیل عظیمی از زائران که در راه طریق الحسین هستند.

حضور زائران ایرانی نیز در کربلای معلی بسیار چشمگیر است و با توجه به افزایش تورهای زیارتی شاهد موج عظیمی از زائران ایران نه تنها در کربلا بلکه در نجف اشرف نیز هستیم.

در نجف اشرف نیز امشب شاهد مراسم با شکوه جشن میلاد امام حسین (ع) در حرم مطهر امام علی(ع) توسط بعثه رهبری معظم انقلاب بوده ایم که با مولودی خوانی مداح اهل بیت حاج احمد واعظی شب خاطره انگیز را برای عاشقان علوی رقم زد.

هان ای قبله ‌گاه عاشقان!

این روزهای عاشقان کربلا این کعبه عشق را در بر گرفته و طواف عشق را به زیبایی انجام دهند، حسینم، آری ما تشنه و سوخته و بی ‌قرار عنايت توایم و هر آن چه از فرات عشق بنوشيم، تشنه ‌تر و بی قرارتر می گرديم.

لبیک یا حسین.