سداد؛ توپی مرگبار در زره پوش ایرانی

سداد؛ توپی مرگبار در زره پوش ایرانی

بخشی از دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تحویل یگانهای این نیرو شد.امیر سرتیپ حیدری در این


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این دستاوردهای تحقیقاتی جدید شامل توپ 155 میلی متری خودکششی هویزه، سامانه توپ 23 میلیمتری اتوماسیون و استابلایزر شده و نصب آن بر روی نفربر بی تی آر 82 ، سلاح تک تیرانداز شاهر با کالیبر 14 و نیم میلیمتر و همچنین زاویه یاب های بهینه سازی شده ام اس 4 بی مربوط به خمپاره اندازهای 81 و 120 میلیمتر و راکت انداز 107 میلیمتر است.

دانلود

 


با استفاده از بدنه انهدامی توپ های هویتزر 155 میلیمتری موجود، زیرمجموعه اصلی این سلاح ها بازسازی و احیا شده است و امروز با نام توپ 155 میلی متری هویزه نخستین محموله آن تحویل یگانهای عملیاتی نزاجا شد.


توی خودکششی 155 میلیمتری هویزه ارتش نیروی زمینی

سامانه توپ 23 میلیمتری اتوماسیون و استابلایزر شده و نصب آن بر روی نفربر بی آر تی 82 امکان تثبیت بر روی هدف و اجرای آتش در  عین حرکت را ایجاد می کند. قبلاً نفربرهای بی تی آر 82 در مرکز و ساخت قطعات و دستاوردهای تحقیقاتی نزاجا بهینه سازی شده بود.

توپ اتوماتیک بر زره پوش سداد
از دیگر دستاوردهای دفاعی که امروز تحویل نیروی زمینی ارتش شد سلاح تک تیر انداز با کالیبر 14 و نیم میلیمتر شاهر است که می تواند اهداف را تا مسافت سه کیلومتر پوشش دهد. این سلاح قابلیت درگیر شدن با اهداف زمینی حساس و بالگردهای هجومی دشمن در عمق سه هزار و 500 متری با دقت بالا و با استفاده از مهمات های هسته فولادی موجود قابلیت نفوذ در زره در فاصله 500 متری تا عمق 7 سانتیمتری را داراست.

چهارمین دستاورد دفاعی تحقیقاتی جدید بهینه سازی زاویه یاب های  مربوط به خمپاره اندازهای 81 و 120 میلیمتر و راکت انداز 107 میلیمتر برای تأمین نیاز یگانهای عملیاتی نزاجا است که امروز تحویل این نیرو شد.