شرایط اعزام دانشگاهیان به عتبات در نوروز

شرایط اعزام دانشگاهیان به عتبات در نوروز

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: برای اعزام به عتبات عالیات وام ۴ درصد در اختیار دانشگاهیان قرار
اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: برای اعزام به عتبات عالیات وام ۴ درصد در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره امکان ارسال دانشگاهیان به عمره پس از برقراری مجدد این سفر، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به دانشگاهیان دارند و امیدواریم امکان عمره جدید دوباره برقرار شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تسهیلات قرار داده شده برای عتبات دانشگاهیان، افزود: با همکاری بانک ملت وام 4 درصد در اختیار دانشگاهیان قرار دادیم که این وام ها شامل 1.5 میلیون تومان برای کسانی که هوایی و 1 میلیون تومان برای کسانی که زمینی سفر می کنند، است.

وی با بیان اینکه 5 گروه دانشگاهی برای اعزام به عتبات داریم، تصریح کرد: یک گروه پسران مجرد هستند که امسال 83 هزار نفر ثبت نام کردند، در حالی که ما برنامه 16 هزار نفر را داشتیم و گروه بعدی دختران مجرد هستند.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه بیشترین گروه ما متاهلین هستند، بیان کرد: اولویت ما زوج های جوان هستند که به تازگی ازدواج کردند که بیشترین گروه را در گروه های اعزامی به عتبات تشکیل می دهند.

وی افزود: گروه چهارم، اساتید دانشگاهی و گروه پنجم، کارکنان دانشگاه ها هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه هر ساله یک شعار برای اعزام های دانشجویی اعلام می شود، گفت: شعار در نظر گرفته شده برای امسال سبک زندگی فاطمی است.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به زمان ثبت نام دور بعدی عتبات دانشجویی، گفت: در ماه مبارک رمضان که در خردادماه است، ثبت نام را آغاز می کنیم و شروع اعزام ها از تابستان است.

وی با اشاره به کیفیت و تخصص مدیران و روحانیان کاروان های دانشجویی، بیان کرد: اگر روحانی و مدیران کاروان ما خوب نبودند، عتبات دانشگاهی در همان روزهای اول زمین می خورد، لذا یکی از دغدغه های اصلی من انتخاب روحانی خوب، جوان پسند و دانشگاهی برای دانشجویان اعزامی به عتبات است.

حجت الاسلام فقیهی افزود: ما 10 هزار روحانی کاروان در بعثه مقام معظم رهبری داریم که از میان آنها تنها 600 نفر برای دانشگاهیان از طریق آزمون پذیرفته شده اند و البته مدیران کاروان هم دارای مدرک فوق لیسانس و غالبا اساتید دانشگاه هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به شرایط دانشجویان سرباز برای خروج از کشور، تاکید کرد: با همکاری اداره نظام وظیفه، تفاهم نامه امضا کردیم و افرادی را که به این سازمان معرفی می کنیم، خودمان وثیقه می گذاریم و سازمان هم مجوز خروج از کشور را برای آنها صادر می کند.

وی با اشاره به تراکم ثبت نام برای اعزام دانشگاهیان در عید نوروز، گفت: برای کاروان 38 نفره، 2400 نفر ثبت نام کرده اند که ناچاریم قرعه کشی انجام دهیم، چرا که باید به تعداد هتل ها و ظرفیت شان دانشجو ارسال کنیم تا بتوانیم سرویس دهی مناسب داشته باشیم.