شناسایی باکتری های عجیب روده با تاثیر  مثبت و منفی بر سرطان

شناسایی باکتری های عجیب روده با تاثیر مثبت و منفی بر سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان می گویند باکتری های متنوع و زیادی در روده انسان زندگی می کنند که نقش مهمی در کنترل سلامت انسان ایفا می

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان می گویند باکتری های متنوع و زیادی در روده انسان زندگی می کنند که نقش مهمی در کنترل سلامت انسان ایفا می کنند. باکتری های روده در درمان آلزایمر، چاقی، دیابت و حتی مقابله با آثار کهولت سن نقش ایفا می کنند.

این باکتری ها بر داروهای مختلف اثرات متنوعی می گذارند و می توانند باعث بهبود یا کاهش تاثیر مثبت درمانی داروهای یادشده گردند. تحقیق تازه پژوهشگران دانشگاه تگزاس و همین طور محققان فرانسوی حاکی است باکتری های روده می توانند بر عملکرد یک روش درمانی بیماری سرطان موسوم به PD-۱ تاثیر مثبت یا منفی بگذارند. PD-۱ در درمان ۲۵ درصد از موارد ابتدا به سرطان موفق بوده است.

پژوهش های انجام شده در فرانسه نشان می دهد در صورتی که استفاده از این روش درمانی با مصرف حجم زیادی از آنتی بیوتیک همراه باشد تاثیر و موفقیت آن کمتر خواهد بود. اما اگر از آنتی بیوتیک ها کمتر استفاده شود روش PD-۱ در درمان سرطان موثرتر خواهد بود. علت این امر نقض مداخله گر باکتری در روده به نام Akkermansia muciniphila است. محققان آمریکایی نیز از نقش مداخله گر یک باکتری دیگر روده به نام Faecalibacterium در همین حوزه خبر داده اند.

دانشمندان می گویند اطلاع از شیوه تاثیرگذاری این متغیر مهم می تواند به افزایش تاثیرگذاری روش درمانی PD-۱ از ۲۵ به ۴۰ درصد منجر شود و بیماران سرطانی بیشتری به همین شیوه نجات داده شوند.