فرماندار: همراهی مردم جلفا سبب عبور از بحران کم آبی شد

فرماندار: همراهی مردم جلفا سبب عبور از بحران کم آبی شد

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان جلفا گفت: همراهی مردم با مسوولان و صرفه جویی در مصرف آب بحران کم آبی در تابستان امسال در این شهرستان را بر طرف کرد. .

زاهد محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رعایت و مدیریت الگوی مصرف از سوی خانوارها در کنار آگاهی سازی عمومی توسط مسوولان ذیربط کار در برون رفت از بحران کم آبی و قطعی آن کار ساز شد.
وی افزود: بحران آب و خشکسالی در این شهرستان در 30 سال گذشته بی سابقه بود و اگر مشارکت مردم نبود جیره بندی آب و مشکلات جانبی حتمی بود.
فرماندار جلفا با تقدیر از مردم در همراهی و همدلی با مسوولان بر استمرار این مشارکت ها تاکید کرد و گفت: سرمایه ها و امکانات موجود متعلق به نسل حال حاضر نبوده و نسل های بعدی نیز در آن سهم دارند.
محمودی خاطرنشان کرد: بحران کم آبی در سال های آتی در این شهرستان جدی است و در این راستا عملیات اجرایی تصفیه خانه آب جلفا شتاب گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل این طرح مشکل آب شهرهای جلفا و مرند و 8 شهر همجوار و چندین روستای واقع در مسیر انتقال تا سال آینده برطرف شود.
هم اکنون آب مورد نیاز اهالی شهرستان جلفا از طریق چاه های آب دامنه کوه های کیامکی تامین می شود.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.
7222/587