فیلم كوتاه سكوی پرتاب رسیدن به سینمای بلند است/ فرصت كنم در این عرصه فیلم می سازم

فیلم كوتاه سكوی پرتاب رسیدن به سینمای بلند است/ فرصت كنم در این عرصه فیلم می سازم

كارگردان فیلم تحسین شده گفت: سینما را از فیلم كوتاه آغاز كرده ام و معتقدم كه برخی از سوژه ها را تنها در قالب فیلم كوتاه می توان تصویر كرد و اگر فرصتی
به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی ویكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران، نرگس آبیار كارگردان سینما كه در جشنواره سی و یكم فیلم كوتاه تهران با دو فیلم «شیرپوشان» و « یك روز پس از دهمین روز» در بخش میهمان حضور پیدا كرده است با بیان این مطلب درباره علاقمندی خود به ساخت فیلم كوتاه گفت: من سینما را به شكل غریزی كار كرده ام و هیچگاه در این حوزه آموزش آكادمیك ندیدم . یادم هست سال 1383 فیلمی ساختم كه در جشنواه فیلم كوتاه پذیرفته شد.  
وی در ادامه افزود: نمایش این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم كوتاه تهران انگیزه ای شد تا این عرصه از فیلمسازی را جدی تر پیگیری كنم بر همین اساس یك سال بعد فیلم «شیرپوشان» را آغاز كردم و در ادامه هم فیلم « یك روز پس از دهمین روز» را كارگردانی كردم.
 
آبیار متذكر شد: سینما را از فیلم كوتاه آغاز كرده ام و بر خلاف نگاه معمول كه عرصه فیلم كوتاه را سكوی پرتاب برای رسیدن به سینمای بلند می دانند؛ معتقدم كه برخی از سوژه ها را تنها در قالب فیلم كوتاه می توان تصویر كرد و اگر فرصتی دست دهد بار دیگر فیل كوتاه می سازم.  
كارگردان فیلم سینمایی«شیار 143» كه در سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران یكی از داوران بخش جهان اسلام و آسیا بوده است در ارزیابی آثار ارسال شده به این بخش از جشنواره گفت: فیلم های مختلفی از كشورهای متعدد چون ژاپن، كره، افغانستان، تركیه چین و ... را در این بخش دیدم اما به جرات می گویم فیلم های ایرانی سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران در این بخش از جهت محتوا و ساختار جزء بهترین فیلم ها بودند.  
وی در پایان با اشاره به محتوای فیلمهای ارسالی در بخش جهان اسلام و آسیا این دوره از جشنواره فیلم كوتاه تهران گفت: مضامین بیشتر فیلم هایی كه دیدم در حوزه حقوق بشر، جنگ بین فرقه و مذاهب مختلف بود و هیچ فیلمی در حوزه مبارزه با ایران هراسی وجود نداشت.

انتهای پیام/