نام مستعاری که زود لو رفت

نام مستعاری که زود لو رفت

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور هری پاتر و مدرسه جادو در یک مصاحبه رادیویی علت نوشتن مجموعه جنایی را با نام
فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور هری پاتر و مدرسه جادو در یک مصاحبه رادیویی علت نوشتن مجموعه جنایی را با نام مستعار گالبرایت گفت.

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از دیلی رکورد، جی.کی .رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی داستان های هری پاتر چند سالی است که یک مجموعه جنایی با عنوان کورمون استرایک می نویسد که در همان ابتدا ترجیح داد هویتش فاش نشود. رولینگ از نام رابرت گالبرایت برای این مجموعه استفاده می کند. چهارمین کتاب مجموعه جنایی کورمون استرایک رولینگ چند هفته پیش با عنوان سفید مرگبار منتشر شد.

رولینگ در گفتگویی رادیویی علت نوشتن کتاب های جنایی مجموعه کورمورن استرایک را با نام مستعار، پرهيز از شناخته شدن به عنوان یک انسان مشهور عنوان کرد. وی گفت: دوست داشتم بعد از مجموعه هری پاتر مثل یک زن معمولی زندگی کنم ولی نمی خواستم نویسندگی را کنار بگذارم.

رولینگ در گفتگو با رادیو بی بی سی گفت: خیلی وقت است که زندگی عادی ندارم و دوست داشتم مدتی در سکوت یک زندگی عادی و معمولی داشته باشم. من در حال حاضر 53 سال سن دارم و دوست دارم بقیه عمرم را در آرامش سپری کنم.

رولینگ افزود: البته نوشتن مجموعه جنایی با نام مستعار دلیل دیگری هم داشت و آن ثابت کردن خودم بود. نمی خواستم با شهرت خودم خوانندگان را به این کتاب ها ترغیب کنم. در روزهای اول مجموعه جنایی از سوی ناشر رد شد ولی بعد به ارزش آن پی بردند.

رولینگ خودش گفته بود در ابتدا نمی خواستیم کسی بداند که من این داستان های جنایی را می نویسم ولی نمی دانم چطور همه فهمیدند.