نسل جدید کارت‌های حافظه جایگزین میکرو اس دی ها می‌شود

نسل جدید کارت‌های حافظه جایگزین میکرو اس دی ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورج، سامسونگ برای اولین بار از ساخت کارت های حافظه UFS (Universal Flash Storage) خبر داده که در مدل های 32، 64، 128 و
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورج، سامسونگ برای اولین بار از ساخت کارت های حافظه UFS (Universal Flash Storage) خبر داده که در مدل های 32، 64، 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار می شوند.

مهم ترین مزیت این کارت های حافظه سرعت بسیار بالای قرائت اطلاعات توسط آنهاست. به گونه ای که این سرعت پنج برابر بیشتر از کارت های میکرو اس دی خواهد بود.

سرعت قرائت اطلاعات در کارت های UFS برابر با 530 مگابایت در ثانیه است. بنابراین کل اطلاعات مربوط به یک فیلم سینمایی full HD پنج گیگابایتی را می توان از این طریق در عرض 10 ثانیه قرائت کرد. اما این رقم در مورد پیشرفته ترین مدل های کارت حافظه میکرو اس دی حدود 50 ثانیه است.

سرعت نگارش یا write داده ها هم در کارت های حافظه جدید بهتر شده و به 170 مگابایت در ثانیه رسیده است. این رقم دو برابر سریع ترین کارت های حافظه میکرو اس دی است. به عنوان نمونه سرعت نگارش اطلاعات در کارت های حافظه SanDisk Extreme Pro به 100 مگابایت در ثانیه می رسد. این رقم در مقایسه با کارت های حافظه عادی تا هشت برابر سریع تر است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/LTUNWS