هر بار از فلسطین حمایت شود، اسرائیل می‌گوید یهودستیزی است

هر بار از فلسطین حمایت شود، اسرائیل می‌گوید یهودستیزی است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هر اقدامی در حمایت از فلسطین انجام شود، اسرائیل می‌گوید آن اقدام یهودستیزی است». این حرف را بورل در حمایت از اقدام نروژ، اس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هر اقدامی در حمایت از فلسطین انجام شود، اسرائیل می‌گوید آن اقدام یهودستیزی است». این حرف را بورل در حمایت از اقدام نروژ، اسپانیا و ایرلند برای به رسمیت شناختن فلسطین اعلام کرد.

نروژ، اسپانیا و ایرلند چهارشنبه اعلام کردند که در نظر دارند رسما از 28 می (هشتم خرداد) فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت بشناسند. نتانیاهو در واکنش به این تصمیم گفت که «قصد بسیاری از کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین پاداش به تروریسم است و این افراد شر نباید صاحب کشور شوند».

جوزپ بورل که از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، از حق این رژیم برای دفاع از خود سخن گفته، اعلام کرد که به رسمیت شناختن فلسطین، «دادن جایزه به حماس نیست».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که «تشکیلات خودگردان، حماس نیست و برعکس، آنها کاملا با هم تقابل دارند».
وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا پیش از این هم با تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت‌وگو و از آن حمایت مالی کرده است، افزود: «هر بار که کسی تصمیم به حمایت از یک کشور فلسطینی می‌گیرد، واکنش اسرائیل تبدیل آن به یک حمله یهودستیزانه است».