هنرمند نوجوان آستارایی مدرک عالی خوشنویسی کسب کرد

هنرمند نوجوان آستارایی مدرک عالی خوشنویسی کسب کرد

رامین پیری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میر امیرحسین نظر موسوی هنرمند نوجوان آستارایی موفق به دریافت مدرک عالی خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایرا

رامین پیری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میر امیرحسین نظر موسوی هنرمند نوجوان آستارایی موفق به دریافت مدرک عالی خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران شد.
وی با اشاره به اینکه این هنرمند 14 ساله به عنوان کوچکترین عضو انجمن خوشنویسان آستارا شناخته می شود ، افزود: نظر موسوی هم اینک در حال سپری کردن مراحل مربوط به درجه ممتاز خوشنویسی می باشد.
وی اضافه کرد: دوره های مقدماتی ، متوسطه ، خوش ، عالی ، ممتاز و فوق ممتاز ، مراحل مختلف رشته خوشنویسی هستند.
وی با اشاره به اینکه استعدادهای مختلفی در رشته خوشنویسی در شهرستان آستارا فعالیت می کنند ، اظهار کرد: انجمن خوشنویسان آستارا دارای 55 نفر عضو فعال از رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان است و کلاس های این انجمن نیز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دایر می شود.
امیرحسین نظرموسوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی در دوره ابتدایی تحصیل می کردم توسط یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با یک کتاب خوشنویسی آشنا شدم و همین امر مقدمه ای شد تا کتاب را با استفاده از هنر خوشنویسی بوسیله خودکار به رشته تحریر دربیاورم.
وی افزود: کار خوشنویسی کتاب را که تمام کردم مربی هنری ام ابتدا شک کرد که اثر خلق شده کار من است تا اینکه بخشی از کتاب را در نزدش نوشتم و شک او در رابطه با اثر هنری ام تبدیل به یقین شد.
کوچکترین عضو انجمن خوشنویسان آستارا اضافه کرد: بعد از گذشت سه سال هم اینک در رشته خوشنویسی به کمک اساتیدی چون فرامرز فکری و رامین پیری توانستم درجه عالی این رشته را کسب کنم و در حال سپری کردن مرحله دوم برای کسب درجه ممتاز خوش نویسی هستم.
وی با بیان اینکه یک بار در سال 91 در قالب نمایشگاه گروهی پنج تابلو از آثار خوشنویسی اش در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید عموم گذاشته شد ، اظهار کرد: نشستن در کلاس خوشنویسی در کنار هنرمندان 40 تا 60 ساله حس جالبی به من می دهد که با هیچ حسی در زندگی قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه پرداختن به رشته های هنری به هیچ وجه باعث دور شدن از درس و مدرسه نمی شود ، گفت: من هنر و کلاس های درس را به نوعی مکمل هم می دانم که از هر کدام در جای خود برای اعتلای روح و اندیشه ام استفاده می کنم.
وی زنگ های هنر را زنگ های زیبایی برای عاشقان به هنر و زندگی توصیف کرد و افزود: کلاس هنر در مدرسه خیلی زود برای من سپری می شود و در کلاس ها علاوه بر انجام تکالیف خود به معلم هنرم نیز کمک می کنم.
وی اضافه کرد: کاش به زنگ های هنر در تمامی مدارس مثل زنگ ریاضی و حتی بیشتر از آن ارزش گذاشته شود.
نظرموسوی که در زمینه موسیقی نیز آشنا به نواختن سه ساز است ، ادامه داد: بهترین تفریح من نواختن سنتور ، سه تار و گیتار در لحظاتی است که بعد از انجام تکالیف درس سنگینی مثل ریاضی می خواهم به آرامش برسم.
وی در ادامه پدر و مادر و نقش آنها را در پیشرفت هنری خود غیر قابل انکار عنوان کرد و افزود: اگر حمایت های مادی و معنوی آنها نبود من در موسیقی و خوشنویسی به این مرحله نمی رسیدم که البته برای پیشرفت آتی خودم در رشته های هنری بیش از پیش نیازمند حمایت هایشان هستم.
وی از کمال حمیدی زارع ، شیداخرازی ، عظیم الکامی و میثم کارگر به عنوان مربیان عرصه موسیقی خودش نام برد و اظهار کرد: تنها مشکلی که گریبانگیر من و هم سن و سال های من است کمبود مربی و نیز نبود رغبت در مربیان با تجربه برای تعلیم نوجوانان و جوانان در این عرصه می باشد.
نظرموسوی ادامه داد: کاش در شهرستان ها نیز به مانند مراکز استان امکانات لازم برای پیشرفت کیفی در رشته های هنری فراهم شود.
میر امیرحسین نظر موسوی متولد سال 1380 و دانش آموز پایه هشتم دوره اول دبیرستان است.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است.ک/3
7105 / 1905/6070