هوشمند سازی ساختمان در شیراز

هوشمند سازی ساختمان در شیراز

احتمالا تا کنون در مورد خانه های هوشمند یا Smart Home شنیده اید، در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم هوشمند سازی ساختمان آشنا کنیم. امروزه ما در دنیای جدیدی زندگی می کنیم که تکنولوژی جایگاهی ویژه و دائمی در آن دارد. داشتن خانه ا

احتمالا تا کنون در مورد خانه های هوشمند یا Smart Home شنیده اید، در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم هوشمند سازی ساختمان آشنا کنیم. امروزه ما در دنیای جدیدی زندگی می کنیم که تکنولوژی جایگاهی ویژه و دائمی در آن دارد. داشتن خانه ای هوشمند دیگر یک رویا نیست. در گذشته نیز انسان به دنبال رفاه و زندگی راحت تر بوده است لذا تلاش برای داشتن زندگی بهتر و راحت تر یکی از دغدغه های همیشگی بشر بوده است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به شما مفاهیمی از جمله خانه هوشمند چیست ، مزایای ساختمان های هوشمند و چه طور کار می کند را به زبانی ساده تر تعریف کنیم.


به طور کلی فناوری خانه هوشمند یا خانه ی خودکار،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنت برای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد. تفاوت اصلی خانه‌های هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. اگر مفهوم هوشمند سازی ساختمان را به طور ساده تر بخوایم بیان کنیم یعنی عوض کردن ابزار و لوازم خانه با انواع قابل اتصال به اینترنت یا خودکار آنها است. (مثل کلید ها و لامپ ها، ترموستات ها و سیستم های ایمنی هوشمند). برای مثال فرض کنید در پذیرایی نشسته باشید و کنترل بقیه قسمت های خانه را به دست بگیرید.


اگر به دنبال شرکت های هوشمند سازی ساختمان در شیراز هستید می توانید لینک هوشمند سازی ساختمان در شیراز را مشاهده کنید تا به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود مثل آدرس و شماره تماس آنها دسترسی داشته باشید.

امکانات ساختمان هوشمند

خانه هوشمند و یا ساختمان هوشمند به طور کلی امکانات بسیار زیادی دارد که شما به هر اندازه که بخواهید می توانید هوشمند سازی را در آن گسترش بدهید.
از امکانات کلی خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل دستگاه های صوتی و تصویری
  • کنترل موارد امنیتی
  • وجود سنسورهای مختلف مانند سنسور نور، دما و …
  • کنترل پرده برقی
  • تعریف سناریو های مختلف (مانند سناریو های ورود، خروج، روز، شب و …)،
  • تعریف زمان بندی های مختلف، مثلا زمان بندی آبیاری گلدانها در روزها و ساعتهای مشخص و …

 

مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

به طور خلاصه داشتن رفاه و راحتی. یک خانه ی هوشمند باعث می شود بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی از جمله تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، روشن مایکروفر برای گرم کردن غذا و غیره. حتی اگر در خانه نباشید به کمک گوشی هوشمند یا تبلت و لپ تاپ می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

 

شما می توانید برای وسایل خانه ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می دهید، می آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.