ونزوئلا به دنبال بهره‌برداری نفتی از برگزاری اجلاس عدم تعهد

ونزوئلا به دنبال بهره‌برداری نفتی از برگزاری اجلاس عدم تعهد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اواخر هفته جاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا برگزار خواهد شد. الوجیو
به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اواخر هفته جاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا برگزار خواهد شد.

الوجیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا، اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد تا با استفاده از فرصت برگزاری این نشست، کشورهای تولید کننده عمده نفت جهان را دور هم جمع کرده و زمینه را برای حصول اجماع بین این کشورها در نشست پیش روی الجزایر برای بهبود شرایط قیمتی نفت در جهان فراهم کند.

قرار است طی هفته های آینده نشست فریز نفتی با حضور کشورهای عمده تولید کننده نفت جهان از جمله اعضای اوپک و همچنین برخی کشورهای غیر عضو اوپک نظیر روسیه در الجزایر برگزار شود.

دلپینو تأکید کرد: ما به طور قطع از نشست جنبش عدم تعهد برای حصول اجماع استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: بسیاری از کشورهای تولید کننده نفت جهان از اعضای اوپک گرفته تا تولید کنندگان حاشیه خلیج اکوادور در نشست جنبش عدم تعهد حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون تمرکز بر اجلاس الجزایر است و امیدوار هستیم تا در این اجلاس نسبت به اقدامات مناسب برای تثبیت بازار نفت تصمیم گیری شود.

ونزوئلا به عنوان بزرگ ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان و به این دلیل که به شدت برای تأمین بودجه به درآمدهای نفتی خود وابسته است یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از سقوط قیمت نفت در جهان دیده است به گونه ای که اقتصاد این کشور هم اکنون در شرایط بسیار بحرانی به سر می برد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز برای شرکت در اجلاس عدم تعهد به ونزوئلا سفر کرده است و انتظار می رود دیگر سران کشورهای آمریکای لاتین نظیر بولیوی و اکوادور نیز در این اجلاس حضور یابند.

با در نظر گرفتن تعداد سرانی که برای حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کرده اند و مقایسه آن با دوره های گذشته، اجلاس کنونی از نظر حضور سران کشورها از وزن کمتری برخوردار است.

رئیس جمهور اکوادور پیش از پرواز به ونزوئلا از برنامه کشورهای نفتی برای گفت و گو در نشست عدم تعهد خبر داد و اعلام کرد هیئت های نفتی از ایران، الجزایر، نیجریه، و ونزوئلا در این نشست با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.

بنا به گفته وی قیمت نفت همچنان رو به کاهش است و این مسئله به کشورهای نفتی آسیب می رساند و به همین دلیل ما در ونزوئلا با دیگر کشورهای نفت گفت و گو خواهیم کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/912I0Z