پایگاه مدیریت بحران بندرعباس به بهره برداری رسید

پایگاه مدیریت بحران بندرعباس به بهره برداری رسید

بندرعباس-ایرنا-نخستین پایگاه چند منظوره مدیریت بحران و پایگاه پدافند غیر عامل و مرکز ارتباطات مردمی 125 ،با حضور استاندار هرمزگان ،شهردار و تعدادی از

به گزارش ایرنا ،استاندار هرمزگان بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز فعالیت دو مرکز یاد شده گفت: هرمزگان نیازمند هماهنگی و فعالیت جمعی نهادهای متولی، برای پیشگیری و مدیریت بحران است.
جاسم جادری افزود:راه اندازی پایگاه های چندمنظوره مدیریت بحران امی تواند فرآیند تعامل و همکاری بین دستگاهی در مدیریت بحران را تسهیل کند.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد:وقتی وضعیت بحرانی به وجود می آید، امور در بستر عادی پیش نمی روند و طبیعی است عده ای باید آمادگی لازم برای مدیریت این وضعیت را داشته باشند.
وی اضافه کرد: هرمزگان به علت وضعیت خاص و قرار گرفتن بر روی چند گسل، در شرایط ویژه است که مدیران دستگاه های اجرایی باید با توجه به این شرایط برای وضعیت ها و شرایط مختلف و بحران های احتمالی آماده باشند.
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از همت اداره کل مدیریت بحران استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری بندرعباس برای راه اندازی پایگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیان داشت: راه اندازی این پایگاه نمونه ای از یک کار گروهی مطلوب است که باید در استان گسترش یابد.
جادری افزود:تلاش می شود به زودی پایگاه اورژانس هوایی در بندرعباس راه اندازی شود و به این منظور زمینی برای ساخت آشیانه بالگرد امداد و نجات جانمایی شده است.
شهردار بندرعباس نیز در این آیین اظهار داشت:پایگاه چند منظوره مدیریت بحران بندرعباس در زمینی به مساحت یکهزار و 200متر مربع و با اعتبار 15میلیارد ریال راه اندازی شده است.
عباس امینی زاده هدف از راه اندازی این پایگاه را پیشگیری و مدیریت مناسب بحران در بندرعباس با توجه به حجم بالای بافت فرسوده آن اعلام کرد.
وی ،اسکان اضطراری در شرایط بحرانی و اجرای دوره های آموزشی مدیریت بحران برای شهروندان را از دیگر اهداف احداث این ساختمان دانست.
وی همچنین اعتبار راه اندازی مرکز مرکز ارتباطات مردمی 125با هزینه با هزینه 3میلیارد ریال و با هدف تجمیع مراکز آتش نشانی برای هماهنگی و سرعت دهی در ارائه خدمات هنگام حوادث راه اندازی شده است.ک/3
7192/668