یورونیوز: اینترنت‌‌های اروپا باید زیر نظارت قرار گیرند

یورونیوز: اینترنت‌‌های اروپا باید زیر نظارت قرار گیرند

همشهری آنلاین: کمیسیون اروپا بحث پیرامون امنیت و تروریسم در اروپا را آغاز کرده است. کمیسیون خواهان تصمیاتی عاجل در ارتباط با رد اطلاعات خصوصی مسافران

یورونیوز: اینترنت‌‌های اروپا باید زیر نظارت قرار گیرند فضای سایبر > روندها - همشهری آنلاین:
کمیسیون اروپا بحث پیرامون امنیت و تروریسم در اروپا را آغاز کرده است. کمیسیون خواهان تصمیاتی عاجل در ارتباط با رد اطلاعات خصوصی مسافران هواپیما و تقویت ملاحظات امنیتی در مرزهای اروپاست.

به گزارش يورونيوز استراتژی امنیتی اتحادیه اروپا در ماه مه ارائه خواهد شد، اما برخی جنبه‌های آن در کنفرانس سران آینده در بروکسل به بحث گذاشته می‌شود.

فرانس تیمر من، یکی از معاونان کمیسیون اروپا گفت: "ما همراه با شورای اروپا و پارلمان تلاش خواهیم کرد تا اعضاء را به تشریک اطلاعات مسافران هواپیماهایشان و امنیت منطقه شنگن تشویق کنیم. اما، واکنش آنها باید محکم، مستدل و عاقلانه باشد. جایی برای واکنشهای ناگهانی وجود ندارد و به اوضاع کمکی نمی کند."

یک مقام کمیسیون اروپا که نخواست نامش فاش شود، گفت خطر حملات تروریستی علیه اتحادیه اروپا بقوت خود باقی است و اعضای اتحادیه باید با دقت بیشتری اینترنت‌های خود را بازبینی کرده و مرزهای خود را برای تردد شهروندان به خارج تحت کنترل بیشتری گیرند.