یک تنوع ساده اما بزرگ

یک تنوع ساده اما بزرگ

الهه رحمانی خاکی: استفاده از تنوع رنگ، طرح و خلاقیت در چیدمان هر منزلی زیبایی خاص خود را دارد و باعث ایجاد احساس بهتری برای اعضای خانواده می‌شود. ...

یک تنوع ساده اما بزرگ مهارت‌های زندگی > فوت و فن - الهه رحمانی خاکی:
استفاده از تنوع رنگ، طرح و خلاقیت در چیدمان هر منزلی زیبایی خاص خود را دارد و باعث ایجاد احساس بهتری برای اعضای خانواده می‌شود.

 حال اگر حس مي‌كنيد فضاي خانه برايتان خسته‌كننده و تكراري شده و دوست داريد تنوعي در آن ايجاد كنيد ما پيشنهادهاي خوبي براي شما داريم كه بي‌شك برايتان جالب خواهد بود.

اگر پرده‌هاي پارچه‌اي منزلتان را خودتان مي‌دوزيد يا به‌نحوي پارچه اضافه آمده از آن را در اختيار داريد يك راه‌حل جالب به شما پيشنهاد مي‌دهيم كه هم براي خانه تنوع ايجاد كنيد و هم به‌صرفه باشد. با چند متر پارچه پرده‌اي اضافه در سالن نشيمن يا پذيرايي مي‌توان رويه جديدي براي كوسن‌ها دوخت، به اين شكل كه پارچه‌هاي مربعي در قطع 50در 50 يا هر اندازه ديگري كه خود مايل هستيد را برش بزنيد، سپس 2تكه پارچه هم اندازه را از 3طرف و از پشت پارچه به هم بدوزيد و يك طرف را با زيپ به هم وصل كنيد، بعد از آن پارچه را برگردانده و اگر كوسن آماده داريد درونش بگذاريد و اگر نداريد مي‌توانيد درون رويه را از اسفنج يا پارچه‌هاي خردشده پر كنيد.

اين رويه‌ها را به هر تعداد كه مي‌خواهيد تهيه كنيد، كه البته بستگي به مقدار پارچه و تعداد مبلماني كه مي‌خواهيد كوسن داشته باشند، دارد. پارچه پرده‌اي‌تان كاربرد ديگري نيز مي‌تواند براي شما داشته باشد چراكه از آن مي‌توانيد براي دوختن روميزي استفاده كنيد! خلاقيت شما در اينجا به كمكتان مي‌آيد چراكه ما پيشنهاد 2نمونه از كار را به شما مي‌دهيم ولي اين شما هستيد كه مي‌توانيد انواع مدل‌ها را با خلاقيت خود خلق كنيد.

به تناسب پارچه‌اي كه برايتان باقي مانده هم روميزي بزرگ و هم روميزي كوچك مي‌توانيد تهيه كنيد، براي ميزهاي بلند مي‌توانيد قطر سطح ميز را اندازه گرفته و به همان اندازه يك مربع ببريد. اگر سطح ميزتان دايره است مربع را 2تا زده و گوشه هايش را گرد كنيد، حال دور تا دور سطح ميز و بلندي ميز را اندازه گرفته و براساس آن يك پارچه مستطيل ببريد، 2قطعه پارچه را يكي از طول و يكي از لبه به هم وصل كنيد، سپس روي ميز خود بيندازيد، به‌طور حتم ميزي زيباتر خواهيد داشت، همچنين اگر روميزي سنگ دوزي‌شده يا مليله‌دوزي شده ديگري داريد (همانند عكس) روي ميزتان بيندازيد تا جلوه زيباتري داشته باشد.

حال درخصوص رو ميزي‌هاي كوچك براي افرادي كه پارچه كمتري در اختيار دارند نيز پيشنهادهاي جالبي داريم؛ اگر پارچه‌هايي داريد كه رنگشان تا حدي به رنگ پارچه پرده‌اي شما مي‌آيد مي‌توانيد با چند برش پارچه‌ها را با يك تلفيق رنگي مناسب با اشكال مختلف همانند پارچه‌هاي چهل تكه قديمي به هم وصل كرده و درصورت تمايل روي آن را با پولك و مليله تزيين كنيد و روي ميزهاي كوچك خود بيندازيد، به‌طور حتم بسيار چشم نواز خواهد بود.

براي تكراري نشدن لحظه‌هاي زندگي هميشه خلاقيت داشته باشيد زيرا مي‌توانيد با كوچك‌ترين كارها از توانايي‌هايي كه تا به امروز در خود سراغ نداشته‌ايد شاد شويد.