یک کنسرت با یک رونمایی/ شهرام ناظری مهمان «سه عود» شد

یک کنسرت با یک رونمایی/ شهرام ناظری مهمان «سه عود» شد

مهر نوشت: ...

یک کنسرت با یک رونمایی/ شهرام ناظری مهمان «سه عود» شد فرهنگ > موسیقی - مهر نوشت:

کنسرت موسیقایی «سه عود» به سرپرستی و آهنگسازی شهرام غلامی سه شنبه شب 30 دی در تالار رودکی برگزار شد.

در این کنسرت موسیقی که یک نوع رونمایی از آلبوم «سه عود» محسوب می شد شهرام غلامی عود و خواننده، امید توفیقی عود، آذرنوش خدامی عود و بهنام معصومی سازهای کوبه ای گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دادند.

همزمان با برگزاری این کنسرت موسیقایی که طی روزهای 29 و 30 دی ماه در تالار رودکی برگزار شد از آلبوم «سه عود» به آهنگسازی شهرام غلامی و نوازندگی شهرام غلامی، امید توفیقی، یاسمین شاه محمدی و بهنام معصومی نیز رونمایی شد.

در بخش اول کنسرت قطعات سماع دیوانه، صبحگاه، کویر، بلوچ، شیدایی و یک قطعه ساز و آوازی در مایه های دشتی، ماهور و شوشتری با شکل و شمایلی متفاوت به نوازندگی و خوانندگی شهرام غلامی اجرا شد. این کنسرت در ادامه کنسرت قبلی گروه در تالار اندیشه حوزه هنری بود که براساس آنسامبلی کمتر تجربه‌شده در ایران روی صحنه به علاقه مندان موسیقی ارائه شد.

غلامی در بخش اول این کنسرت خطاب به تماشاگران گفت: بسیار خوشحالم که می توانیم امشب هم در کنار شما برنامه ای را اجرا کرده و با شما تقسیم کنیم. من واقعا غیر از این چیز دیگری نمی توانم بگویم جز اینکه از شما برای حضور در این کنسرت موسیقایی تشکر کنم. البته گروه نیز تمام تلاش خود را انجام داده تا بتواند برنامه قابل قبولی را به شما مخاطبان فهیم موسیقی ارائه دهد.

این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: از گذشته در فکر تشکیل یک آنسامبل عود بودم که در ابتدا این ایده به صورت همنوازی با عودی دیگر عملی کردم که از نتیجه کار راضی نبودم. به همین جهت عود سومی را به گروه اضافه کردم که به نظرم منطقی تر و دلنشین تر آمد بنابراین قطعاتی را ساختم و برای گروه تنظیم کردم که نتیجه این تجربیات قطعاتی است که امروز می شنوید.

در بخش دوم کنسرت نیز قطعه های سلوک، سرمستی، برفراز لاجورد، لیلی، رقص بهار برای علاقه مندان اجرا شد.

شهرام ناظری، حسین بهروزی نیا، سیامک آقایی، اردشیر کامکار، کریستف رضاعی، پیمان یزدانیان، حسام اینانلو، هانا کامکار، علی قمصری، پیمان میرآقاسی و تعدادی دیگر از هنرمندان از مهمانان ویژه کنسرت «سه عود» به تهیه کنندگی افشین معصومی بودند.

 

23503