اشتراکات فراوان ایران و ارمنستان زمینه ساز ارتباط دو کشور است

اشتراکات فراوان ایران و ارمنستان زمینه ساز ارتباط دو کشور است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به اصفهان، هیأت رسانه ای متشکل از مدیران رسانه های کشورهای فرانسه، سوریه، لبنان، امریکا و ... در روز دوم سفر خود
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به اصفهان، هیأت رسانه ای متشکل از مدیران رسانه های کشورهای فرانسه، سوریه، لبنان، امریکا و ... در روز دوم سفر خود به شهر اصفهان از میدان امام خمینی(ره)، مسجد امام، عمارت عالی قاپو، چهل ستون و مجموعه بازارهای سنتی میدان امام خمینی(ره) بازدید کردند.

این هیأت در ابتدای ورود خود به اصفهان نیز به کلیسای وانک رفته و با اسقف اعظم این کلیسا آنانیا گوجانیان بازدید و صحبت کردند.

مدیران مسئول رسانه های خارجی ارمنی زبان از بازدید این بناهای تاریخی در اصفهان بسیار شگفت زده شده و هر یک به نوعی به تمدن و فرهنگ ایران زمین اذعان کردند.

آنها در هر یک از مکان های تاریخی عکس های یادگاری گرفته و از صحبت های راهنمای تور درباره بناهای تاریخی استفاده کردند.

در انتهای این سفر نیز مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و اصفهان به همراه مسئولان خلیفه گری ارامنه اصفهان از آنها استقبال کرده و صحبت هایی با هم داشتند.

علی پور، معاون مدیرکل مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران در نهایت سفر این گروه به اصفهان با حاضر شدن در بینشان مراتب خوشحالی خود را از میزبانی اعلان داشته و گفت: خوشحالم که شما در کشور ما هستید با شرایط ایران و فرهنگ و تمدن ما آشنایی پیدا کردید، ایران و ارمنستان امروز شرایط ویژه ای را سپری می کنند با توجه به وضعیت خاصی که امروز در منطقه حاکم است باید به روابط بیشتر بین خود دقت کنیم.

وی در ادامه افزود: حضور شما در ایران زمینه خوبی برای ارتباطات بیشتری فرهنگی است ما سعی میکنیم این زمینه را هر چه بیشتر از این پس مهیا کنیم.

علی پور همچنین اظهار داشت: ما معتقد هستیم دو کشور و ملت ایران و ارمنستان مشترکات زیادی در حوزه فرهنگ، سیاست و اجتماع دارند که باید در این حوزه با هم تبادل نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کشور آذربایجان به دلیل ارتباطات موفق ایران و ارمنستان از ایران گله مند شده، گفت: اینها معتقد هستند که ایران و آذربایجان هر دو مسلمان هستند اما در این حوزه ایرانیان از رقیب و دشمن آنها حمایت می کند و این در واقع سوءبرداشت آنها است ما امیدواریم با ظرفیت هایی که در منطقه و در حوزه نفوذ جمهوری اسلامی و همکاری ارمنستان و ارتباط با آذربایجان داریم این مسائل و ارتباطات به خوبی رفع و حل شود.

علی پور با تشکر از شورای خلیفه گری ارامنه و روزنامه قدیمی آلیک و مدیر مسئول پیش کسوتشان که در این جمع حضور داشته، افزود: آرزو داریم که این ارتباطات هر چه بهتر و روز به روز گسترش یابد. آنچه که باید دوستان ما در این سفر می دیدند را دیدند و کسب کردند هدیه ناقابلی کتاب مصور حیات اجتماعی اقلیت ها برای شما تهیه شده که از کشور ایران به ارمغان ببرید به امید سربلندی دو ملت ایران و ارمنستان از شما تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار اعزامی قرار بود این هیئت در شهر کاشان نیز بازدید داشته باشند که به دلائلی این سفر صورت نگرفت و مدیران رسانه های خارجی به تهران بازگشتند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AMEM3T