تعطیلی فرودگاه مهرآباد‌ مطالبه عده‌ای سودجوست

تعطیلی فرودگاه مهرآباد‌ مطالبه عده‌ای سودجوست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی رستمی با اعلام ارتقای سطح خدمات در دو حوزه در فرودگاه مهرآباد، بیان کرد: از ز
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی رستمی با اعلام ارتقای سطح خدمات در دو حوزه در فرودگاه مهرآباد، بیان کرد: از زمانی که بحث انتقال فرودگاه مهرآباد مطرح شد بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی تعهد داریم در دو بخش خدمات فرودگاهی و ساماندهی پروازهای فرودگاه مهرآباد، اقدامات اساسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در بخش ساماندهی پروازهای فرودگاه مهرآباد در راستای رفاه حال ساکنان اطراف فرودگاه تصمیم گرفته شد که هیچ پرواز برنامه ای از ساعت 12 شب تا 5 صبح انجام نشود و با اجرای درست این تصمیم، هیچ پرواز برنامه ای تاکنون در این چند ساعت انجام نشده است.

رستمی با اشاره به حضور مدیران فرودگاه مهرآباد در کمیسیون عمران مجلس و هم چنین شورای شهر تهران، گفت: هم در مجلس و هم در شورای شهر تهران در خصوص بحث ارتقای سطح خدمات فرودگاهی حضور یافته ایم و خوشبختانه در دو سال گذشته خدمات در بخش فرودگاهی اعم از لندساید، کنترل ترافیک، ساماندهی تاکسی ها، ساماندهی چرخ های حمل بار، نصب تابلوهای راهنما، روان سازی، اعزام پذیرش مسافر از پارکینگ به ترمینال، از ترمینال به هواپیما و برعکس، ارتقاء یافته است.

رستمی به همکاری فرودگاه مهرآباد با مدیران شهری جهت افتتاح ایستگاه مترو مهرآباد اشاره کرد و گفت: در عین حال این سوال پیش می آید که اگر قرار است فرودگاه مهرآباد تعطیل شود چرا تا این حد برای افتتاح خط مترو در این مسیر اعتبار خرج شد؟

مدیر کل فرودگاه مهرآباد با اشاره به عمر 70 ساله فرودگاه و احاطه شدن شهر از سوی فرودگاه، گفت: مدیریت شهری با بی برنامگی معضل ایجاد کرده است و اگر هم بحرانی باشد آن را فرودگاه پیش نیاورده است بلکه به خاطر عدم مدیریت ساخت و سازها پیش آمده است.

رستمی در پاسخ به منتقدان ادامه حیات فرودگاه مهرآباد، گفت: در کجای دنیا با ساخت فرودگاه دوم و سوم در پایتخت فرودگاه اول را تعطیل کردند؟ جهان پر از شهرهای دو فرودگاهی است ضمن اینکه برای ساخت و ساز یک فرودگاه جدید به گفته خود منتقدان چیزی حدود 12 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، آیا باید این سرمایه ملی را خراب کنیم و آیا اصلا اعتباری داریم که بخواهیم فرودگاه جدیدی بسازیم؟

مدیر کل فرودگاه مهرآباد با اعلام اینکه تقاضا از فرودگاه مهرآباد امسال به بیش از 15 میلیون نفر مسافر رسیده است، گفت: در صورت تعطیلی فرودگاه سرنوشت این 15 میلیون نفر چه خواهد شد؟

وی با بیان اینکه وجود فرودگاه تکمیل کننده اقتصاد یک کشور است، گفت: وجود فرودگاه به رونق گردشگری می انجامد و موجب آمد و رفت بازرگانان و تجار می شود، تیم های خارجی و افراد متخصص معمولا در فرودگاه تردد دارند و با این حال چگونه می توانیم ضرردهی فرودگاه را در این شرایط قبول کنیم.

وی ادامه داد: فرودگاه را با درآمدهای آن درسطح کلان مقایسه نمی کنند، مثلا یک فرودگاه کوچک در رامسر داریم آن هم با روزی دو پرواز که اصلا اقتصادی نیست، اما تاثیری که در جذب سرمایه گذار دارد را باید مورد توجه قرار دهیم، سرمایه گذار در مرحله اول سوال می کند که آیا این شهر فرودگاه دارد یا خیر و اگر فرودگاهی در آن شهر باشد چشم سرمایه گذار را می گیرد و بر همین اساس است که معمولا فرودگاه را با اقتصاد کلان کشور می سنجند و اینکه چقدر در رونق گردشگری و اقتصادی و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران تاثیر دارد.

تعطیلی فرودگاه مهرآباد مطالبه گروهی سودجو است

رستمی با بیان اینکه مردم از وجود فرودگاه ناراضی نیستند و آحاد مردم فقط مطالبه افزایش سطح خدمات را دارند، گفت: تعطیلی فرودگاه مطالبه گروهی سودجو است مردم فقط می خواهند خدمات بهتری دریافت کنند، مهرآباد فرودگاهی است که به عنوان نماد فرهنگی و انقلابی شناخته می شود، ضمن اینکه ترمینال یک فرودگاه مهرآباد ثبت ملی شده است و این مکان برای آحاد مردم ایران ارزش تاریخی دارد.

رستمی ادامه داد: در عین حال زیرساخت های فرودگاه امام خمینی(ره) هم هنوز آماده نیست و با برنامه ریزی های اصولی در آینده ای دور بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام انتقال و فرودگاه مهرآباد به فرودگاهی گران که فقط ایرلاین های خاصی در آن تردد دارند تبدیل خواهد شد؛ ولی این طرح مربوط به آینده است.

وی با اشاره به پیش بینی وقوع بحران های احتمالی شهر تهران، گفت: تنها فرودگاهی که می تواند در کوتاه ترین زمان و به دلیل قرار گرفتن در دل شهر، خدمات و کمک رسانی به مردم داشته باشد مهرآباد است و این شرایط هنگام برگزاری اجلاس های بزرگ هم وجود دارد.

مدیر کل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه وجهه بین المللی فرودگاه مهرآباد در تاریخ این فرودگاه ثبت است، ادامه داد: هنگام تحلیل بهره وری های یک فرودگاه نباید تنها نگاه بخشی به آن داشت و بلکه بهتر است امتیازات فرودگاه را هم در سطح بین المللی و هم هنگام بحران های شهری تحلیل کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/S7HKBG