اندیشمند جهان اسلام: جمهوری اسلامی ایران نماد وحدت بین ادیان الهی است

اندیشمند جهان اسلام: جمهوری اسلامی ایران نماد وحدت بین ادیان الهی است

به گزارش ایرنا، این نویسنده و محقق جهان اسلام روز یکشنبه در همایش امامت و ولایت در دزفول، افزود: جمهوری اسلامی ایران ادیان الهی را به وحدت و اتحاد ف

به گزارش ایرنا، این نویسنده و محقق جهان اسلام روز یکشنبه در همایش امامت و ولایت در دزفول، افزود: جمهوری اسلامی ایران ادیان الهی را به وحدت و اتحاد فراخوانده، چرا که وحدت تنها عامل بازدارنده در مقابل دشمنان ادیان الهی است.
وی محبت اهل بیت (ع) را محور اتحاد و وحدت بین مذاهب اسلامی دانست و از عید غدیر به عنوان روز اکمل دین، اتمام نعمت و رضایت خداوند نام برد.
این دانشمند تونسی، غدیر را رویدادی مهم در تاریخ اسلام دانست و افزود: جشن غدیر عامل وحدت، اتحاد و برادری بین ادیان مختلف الهی است که همواره باید گرامی داشته شود.
وی اظهار داشت: بزرگداشت این عید بزرگ موجب تبیین واقعه غدیر در ابعاد مختلف شده ضمن اینکه بیان این واقعه با سند و مدرک برای کشورهای سنی مذهب نیز مهم و ضروری است.
تیجانی با اشاره به هدف عوامل وهابی و گروهک های تکفیری مبنی بر ایجاد تفرقه بین ادیان الهی خاطر نشان کرد: تبیین واقعه غدیر توطئه های عوامل وهابی و داعشی از کشورهای اسلامی را دور می کند.
وی در این همایش که با حضور نخبگان ،فرهیختگان و روحانیون شمال خوزستان در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد، ضمن اظهار تاسف از عدم اهتمام شیعیان در بزرگداشت غدیر گفت:اگر شیعیان و ولایتمداران عید غدیر خم را باشکوه تر جشن بگیرند ابعاد مهم این واقعه بهتر معرفی خواهد شد.
تیجانی ضمن معرفی خود به عنوان یکی از علمای اهل سنت که در سال 1970 میلادی به مذهب تشیع ایمان آورده، افزود: گسترش افکار و آرای تشیع در جهان ضروری است.
7278/648/551/ 1625