مقایسه آزمون آنلاین و آزمون حضوری

مقایسه آزمون آنلاین و آزمون حضوری

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، کم کم آموزش‌های حضوری به آموزش‌های مجازی تبدیل شد. در این مقاله میخواهیم به مقایسه آزمون آنلاین و آزمون حضوری بپردازیم. مزایای آموزش آنلاین:- از سادگی برگزاری آزمون گرفته تا تصیحی خود

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، کم کم آموزش‌های حضوری به آموزش‌های مجازی تبدیل شد. در این مقاله میخواهیم به مقایسه آزمون آنلاین و آزمون حضوری بپردازیم.

 

مزایای آموزش آنلاین:

- از سادگی برگزاری آزمون گرفته تا تصیحی خودکار و رها شدن از محدودیت مکانی ثبت نام در مدرسه و تدریس معلم آنلاین. 

نرم افزار آزمون آنلاین به شما امکان می­دهد تا از هر نقطه‌­ی جهان بدون هیچ­گونه مشکلی آزمون دهید. 

- آزمون‌های آنلاین از نظر زمان و مکان انعطاف­‌پذیر هستند. شما می­توانید به دانش‌­آموزان اجازه بدهید بهترین بازه­‌ی زمانی را برای امتحان­‌دادن انتخاب نمایند.

- صدها دانش‌­آموز می­توانند به صورت همزمان در یک روز و یک زمان امتحان بدهند بدون آنکه مشکلی پیش بیاید.

- کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان است که هم دانشجویان و هم استادان از آن استفاده می‌کنند. 

 

در حال حاضر نرم‌افزارهای زیادی برای برگزاری آزمون آنلاین وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند، اما اگر نتوانید نرم‌افزار مناسبی برای برگزاری آزمون‌های خود پیدا کنید، نرم افزار آزمون ساز آنلاین این امکان را برای مدیران مراکز آموزشی ، دبیران و اساتید فراهم می کند تا آزمون های مجازی خود را به صورت اینترنتی و آنلاین برگزار نمایند . 

این سامانه کلیه امکانات لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ، برگزاری آزمون آنلاین و صدور کارنامه و گزارشات مرتبط با آنها را به صورت یکپارچه در اختیار مراکز آموزشی قرار می دهد.

امکانات سامانه آزمون ساز آنلاین:

  • ایجاد وب سایت آزمونی اختصاصی
  • ایجاد انواع آزمون چند گزینه ای یا تشریحی
  • امکان ایجاد آزمون های تصادفی
  • دریافت وجه از شرکت کنندگان
  • تعریف سوالات دارای شکل و فرمول
  • ارائه کارنامه و گزارشات تحلیلی
  • ارائه خروجی کامل به مدیر آزمون
  • ایجاد دوره های آموزش مجازی ویدئویی

در صورتی که آزمون آنلاین راهکار مناسبی برای شما نیست و به دنبال نرم افزار علامت خوان ، گزینه خوان و یا قرائت پاسخنامه کاغذی توسط تصاویر اسکن شده برای برگزاری آزمون های حضوری هستید می توانید از نرم افزار تصحیح آزمون و قرائت پاسخنامه گزینه برتر نیز استفاده نمایید.

 

آزمون حضوری یا سنتی چیست؟
آزمون حضوری در محل کلاس درس انجام می‌شود. یک معلم یا مربی در کلاس درس حضور دارد که وظیفه نظارت بر درستی انجام آزمون ها را برعهده دارد.

مزایای آزمون حضوری:

1- عدم نیاز به دسترسی اینترنت

در برخی از مناطق کشور، متاسفانه هنوز هم دسترسی مناسبی به اینترنت پرسرعت وجود ندارد و دانش‌آموزان نمی‌توانند به راحتی در کلاس‌های مجازی یا آزمون‌های آنلاین شرکت کنند.

2- عدم امکان تقلب در آزمون:

تنها قسمتی که باعث می شود مربیان آزمون حضوری را انتخاب کنند این است که احتمال می دهند فراگیر در آزمون آنلاین تقلب کند.

نرم افزار تصحصح آزمون چهار گزینه ای در حال حاضر مناسب افراد یا موسساتی می باشد که در کلاس ها یا دوره های خود آزمون های چهارگزینه ای طرح می کنند مانند دبیران کلاس های کنکوری. 

این مراکز با استفاده از نرم افزار گزینه برتر میتوانند بدون صرف وقت و هزینه بسیار پس از معرفی شرکت کنندگان آزمون پاسخنامه های سفید را برای آنان چاپ کنند و پس از برگزاری آزمون یا توسط اسکن کردن پاسخنامه ها و سیستم هوشمند قرائت پاسخنامه توسط اسکنر و یا به صورت دستی اطلاعات پاسخنامه های پر شده را وارد کامپیوتر کنند . و پس از وارد کردن کلید سوالات در سیستم کارنامه شرکت کنندگان آزمون را چاپ کرده و در اختیار آنان قرار دهند.

به کمک نرم افزار تصحیح آزمون مدارس شما می‌توانید پاسخ‌برگ آزمون‌های گزینه‌ای خود را در چند ثانیه تصحیح کنید!