تورهای گردشگری در ‌ماه رمضان

تورهای گردشگری در ‌ماه رمضان

اجتماع > سفر - همزمان با آغاز ‌ماه مبارک رمضان از امروز تورهای گردشگری در‌ ماه رمضان برای پایتخت‌نشینان برپا شده است.
اجتماع > سفر - همزمان با آغاز ‌ماه مبارک رمضان از امروز تورهای گردشگری در‌ ماه رمضان برای پایتخت‌نشینان برپا شده است.

آنگونه كه حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار تهران در نشست خبري شميم وحي اعلام كرده، تورها در شب‌هاي ‌ماه رمضان در 8مسير با محور تاريخي، تفريحي، زيارتي و مذهبي برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند با سامانه 137تماس بگيرند.

همچنين مديريت شهري در ايام‌ ماه مبارك رمضان از 2700مؤسسه قرآني، خانه قرآن و دارالقرآن حمايت مي‌كند. به گفته امرودي، يكي از اقدامات شهرداري تهران در‌ ماه مبارك رمضان، قرآني‌كردن چهره تهران با 47 اثر هنري، 164عرشه، 33بيلبورد و 80پورتال شهري است، ضمن اينكه دور ميدان وليعصر و انقلاب نيز به 53 اثر هنري مزين مي‌شود.

در اين زمينه پيش‌بيني شده در22 منطقه پايتخت تابلوهاي مختلفي با موضوع آيات قرآني، دعاهاي‌ ماه مبارك رمضان و جملات بزرگان نصب شود. همزمان با 15رمضان و ولادت امام حسن مجتبي(ع) نيز شهر چهره جشن را به‌خود مي‌گيرد و در ليالي‌قدر هم حال و هواي شب‌هاي شهادت در شهر به خوبي متبلور مي‌شود. در نهايت نيز مراسم روز قدس با محوريت صيهونيسم و مقابله با آن و جلوه‌هاي آن در مسيحيت، يهوديت و تكفيري‌ها برگزار مي‌شود.

امرودي همچنين به حمايت از هيئت‌ها و مؤسسه‌هاي قرآني، جلسات خانگي و دارالقرآن‌ها در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: امسال قرار است تا با توجه به شرايط و كيفيت فعاليت اماكن قرآني حمايت‌هايي از 3تا 13ميليون ريال صورت بگيرد. در واقع ما 2.5ميليارد تومان براي حمايت مستقيم از 2700مؤسسه قرآني درنظر گرفته‌ايم. به گفته وي، اين 2700مؤسسه شامل 500مؤسسه قرآني، 354خانه قرآن شهرداري، 500خانه قرآن، 1100جلسه خانگي و مابقي جلسه شاخص قرآني مي‌شود؛ ضمن اينكه 22شوراي قرآني در ايام‌ماه مبارك رمضان در مناطق فعال و هم‌اكنون 354خانه قرآن محله‌ها و 7 درالقرآن پذيراي شهروندان هستند. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران همچنين از افتتاح 3دارالقرآن در مناطق 11، 8 و 4 طي روزهاي آتي خبر داد و گفت: قرار است تا پايان سال 95 شناسنامه قرآني شهرتهران تهيه شود. همچنين امسال مانند سال گذشته 700طلبه خانم و آقا در ايستگاه‌هاي مترو و اماكن عمومي براي پاسخگويي به سؤالات شهروندان مستقر مي‌شوند.

علاوه براين، طرح آمايش جغرافيايي مناطق محروم براي شناسايي محرومان و فقرا قرار است به اجرا درآيد. در ماه مبارك رمضان سال گذشته 100هزار نفر و در شب عيد 700هزار نفر از فقرا مورد حمايت شهرداري قرار گرفتند. در‌ ماه مبارك رمضان امسال نيز 41هزار خانواده نيازمند تاكنون شناسايي شده‌اند. حمايت از 1500مسجد در‌ ماه مبارك رمضان، برگزاري جشنواره كودك در محله هرندي و برنامه‌هاي متنوع در اراضي عباس‌آباد، ميدان مشق، باغ موزه قصر و ميدان امام حسين از ديگر برنامه‌هاي اعلام شده براي‌ ماه مبارك رمضان بود.