حفظ نظام در چارچوب قدرت ملی است/ اقتصاد مقاومتی برنامه اصلی دولت

حفظ نظام در چارچوب قدرت ملی است/ اقتصاد مقاومتی برنامه اصلی دولت

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح فاز نخست خط یک مترو اصفهان اظهار داشت: در شرایط کنونی در ابعاد مختلف روز

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح فاز نخست خط یک مترو اصفهان اظهار داشت: در شرایط کنونی در ابعاد مختلف روز به روز بر توفیقات کشور ما افزوده می شود و ایران امروز به عنوان قدرت منطقه ای و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایط کنونی با تعیین اولویت های کلان مصمم است گام های بلندی در عرصه بین المللی، منطقه ای و داخلی بردارد، افزود: از جمله این گام ها، حل مساله انرژی هسته ای و احقاق حقوق ملت ایران بود که به لطف خدا، عنایت رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت و با مذاکرات دقیق کارشناسی، امروز بیش از ۹۰ درصد مشکل را از سر راه برداشته ایم.

وزیر کشور عنوان کرد: گام بعدی دولت در حوزه اقتصادی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان اصلی‌ترین مدل هدایت اقتصاد کشور است و دولت کمیسیون ویژه ای در این زمینه تشکیل داده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: تلاش داریم اقتصاد مقاومتی که از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، به جایگاه قابل قبول در دیدگاه رهبر و مردم برسد، به گونه ای که موجبات عزت، شکوه و رفاه اقتصادی ملت ایران را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید توان استقامت ما را در برابر خواسته های خارج از اراده ما که از طرف دشمنان تحمیل می شود، افزایش دهد، توضیح داد: بار اصلی اقتصاد مقاومتی باید بر دوش مردم باشد، به این معنا که هر راهکار اقتصادی که مردم در آن به عنوان محور اصلی نقشی نداشته باشند، به نتیجه نمی رسد.

اقتصاد مبتنی بر نفت دیگر جوابگوی کشور ما نیست

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت دیگر جوابگوی کشور ما نیست، اظهار داشت: عدم توازن، تعادل، رشد همراه با ثبات اقتصادی، کاهش بهره‌وری و افزایش تورم نشان‌دهنده این است که روش های معمول اقتصادی در کشور ما مسیر درستی را طی نمی کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استان های مختلف کشور منابع طبیعی، تکنولوژیکی و انسانی متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: همه استان‌ها به یک شکل و ظرفیت مساوی نمی توانند در اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند و استان هایی مانند اصفهان باید جلودار و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اضافه کرد: اصفهان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی، نیروهای ماهر، منابع طبیعی و مردم کوشا باید نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی کشور ایفا کند.

وزیر کشور تاکید کرد: در وزارت کشور به دنبال آن هستیم که تمامی استان ها برنامه خود را از نظر منابع مالی، اقتصادی و مدیریتی در راستای طرح اقتصاد مقاومتی ارائه کند.

ایران عضو مؤثر در موازنه قدرت در منطقه و امن‌ترین نقطه منطقه خاورمیانه است

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ایران از نظر قدرت تأثیرگذاری در تحولات منطقه حرف اول را می زند، گفت: کشور ما، عضو مؤثر در موازنه قدرت در منطقه و امن‌ترین نقطه منطقه خاورمیانه است و همه اینها در سایه تامین امنیت داخلی و قدرت ملی با تکیه بر وحدت و انسجام در پیروی از سیاست‌های رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

وی با بیان اینکه هیچ عنصر دیگری نمی تواند جایگزین قدرت ملی مبتنی بر وحدت و انسجام داخلی شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ضمن نشاط سیاسی و رقابت های قانونی، انتقاد و مطالبه بر حق که از خواص کشورهای دموکراتیک به ویژه کشور ما با ادعای مردم‌سالاری دینی است، حول حفظ و تقویت نظام گام برداریم.

هیچ عاملی نباید ما را دچار انشقاق، تفرقه و اختلاف کند

وزیر کشور با بیان اینکه حفظ نظام در چارچوب قدرت ملی تعریف می شود، عنوان کرد: هیچ عاملی نباید ما را دچار انشقاق، تفرقه و اختلاف کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: اصفهان به عنوان یک استان بانشاط سیاسی در انتخابات مطرح است و توقع ما از مردم ایران، به ویژه اصفهانی‌ها این است که با برگزاری انتخاباتی باشکوه و عظیم، آن را تبدیل به مانور قدرت ملی کنند و با حفظ رقابت سیاسی، وحدت و انسجام نظام توأم با نشاط و آرامش را به سرلوحه کار خود قراردهند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه راه‌اندازی مترو اصفهان بسیار به طول انجامیده است، اظهار کرد: این طرح مهم با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات اصفهان در مدت زمان کوتاهی می‌توانست اجرایی شود و راه‌اندازی دیرهنگام آن به هر دلیل رخ داده، قابل قبول نیست.