دو دستگاه دیالیز به بیمارستان رازی سراوان اهدا شد

دو دستگاه دیالیز به بیمارستان رازی سراوان اهدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی خواجه پی از ظهر پنجشنبه در مراسم اهدای این دو دستگاه اظهار داشت: امروز لیاقت مردم این نیست که برای درمان خود مشکل داشته

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی خواجه پی از ظهر پنجشنبه در مراسم اهدای این دو دستگاه اظهار داشت: امروز لیاقت مردم این نیست که برای درمان خود مشکل داشته باشند و ما وظیفه داریم با بهره گیری از همه ظرفیت ها روز به روز از آلام آنان کم کنیم.

وی افزود: بیماران خاص باید به طور ویژه دیده شوند به طوری که بر اساس آمارها ارائه شده، اکنون ۲۰ بیماری به عنوان بیماری خاص در کشور شناخته شده بود و بیماران این بیماری ها نیز نباید دغدغه درمان داشته باشند.

برای سرطان پیشگیری نمی کنیم

خواجه گفت : اگر پیشگیری های لازم از جمله سبک زندگی و رژیم مناسب غذایی صورت گیرد بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۳۰ درصد افراد به سرطان مبتلا نمی شوند، بنابراین باید با برنامه ریزی، مواردی را که سرطان ایجاد می کند، رفع کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد سرطان ها هم با تشخیص زودرس، درمان می شوند و این در حالی است که با تشخیص دیر هنگام برخی از سرطانی ها فوت می کنند.

۹ دستگاه دیالیز در سراوان موجود است

دکتر خواجه با اشاره به بیماران دیالیز سراوانی گفت: با اهدای این دو دستگاه که ارزش ریالی آن در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، مجموع دستگاه های این بیمارستان به ۹ عدد رسید.

وی از تلاش بنیاد امور بیماران خاص در همیاری با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد و افزود: خیرین با کمک مالی و معنوی به بیمارستان ها می توانند خدمات ارزنده ایی به بیماران انجام دهند تا علاوه بر نجات جان انسان ها از اجر معنوی آن برخوردار شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: هم اکنون ۵ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با  ۷۷ دستگاه فعال، خدمات درمانی را به ۳۳۶ بیمار دیالیزی ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در زمان حاضر بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیز جز بیماران خاص به شمار می آیند و بنیاد امور بیماری خاص در تلاش است تا بیماری سرطان و ام. اس را جز بیماری های خاص به شمار آورد.

سیستان و بلوچستان به سبب وسعت زیاد دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر است.