شناسایی ۲۰ گروه تروریستی در مراسم اربعین؛ احتمال لغو روادید اربعین

شناسایی ۲۰ گروه تروریستی در مراسم اربعین؛ احتمال لغو روادید اربعین

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:وزیر کشور از شناسایی ۲۰ گروه تروریستی در جریان برگزاری مراسم اربعین خبر داد و گفت: باید تمام تلاش خود را
اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
وزیر کشور از شناسایی ۲۰ گروه تروریستی در جریان برگزاری مراسم اربعین خبر داد و گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در سال آینده بتوانیم لغو روادید داشته باشیم.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و هشتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در مراسم بزرگ اربعین به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر خدمات ارائه شد، افزود: در مراسم اربعین سال جاری ۲۴۰۰ ویزا برای ایرانیان و تعدادی نیز برای اتباع خارجی صادر شد. همچنین بیش از ۱۰۰ تن دارو در داخل عراق توزیع و به یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر خدمات درمانی ارائه شد.

  • ۲۰ گروه تروریستی و انتحاری که قصد خرابکاری داشتند شناسایی شدند

وی با تقدیر از تمامی دستگاه ها و وزارتخانه های عضو ستاد و دیگر دستگاه هایی که در برگزاری مراسم اربعین همکاری داشته اند، ادامه داد: با وجود تلاش هایی که در برگزاری مراسم اربعین صورت گرفت، حادثه حله عراق موجب تأثر خاطر مردم و مسئولان ایرانی و عراقی شد.

وزیر کشور گفت: در جریان برگزاری مراسم اربعین ۲۰ گروه عملیات تروریستی و انتحاری که قصد اقدامات خرابکارانه داشته اند که مورد شناسایی قرار گرفته و ۵ گروه مورد دفع قرار گرفته و تروریست ها دستگیر شدند و تنها توانستند در ۲ مورد عملیات انجام دهند و مابقی عملیات ها خنثی شد.

رحمانی فضلی با تقدیر از اقدامات سپاه و بسیج در خدمت رسانی به زائران و برقراری امنیت گفت: هنگامی که مرز مهران بسته شد و حدود ۱۰۰ هزار نفر بدون ویزا یا با ویزا در پشت مرز معطل شده بودند و با توجه به وضعیت جوی نامناسبی که وجود داشت همه نیروها در آن زمان زحمات زیادی کشیدند به خصوص ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج و سپاه در برقراری امنیت، تأمین خدمات تلاش بسیاری انجام دادند که منجر شد این مشکلات در ۲۴ ساعت برطرف شود که بنده از تمامی این نیروها تقدیر و تشکر می کنم.

  • احتمال حذف ویزای اربعین برای سال آینده

وی با تأکید براینکه برای رفع کم و کاستی ها در برگزاری مراسم اربعین در سال ۹۶ باید دبیرخانه دائمی مستقر و فعال شود، تصریح کرد: یکی از اولویت هایی که در سال آینده باید مورد تأکید قرار بگیرد این است که مراسم اربعین باید به صورت مردمی برگزار شود لذا دولت و حاکمیت باید تسهیل کننده باشند. همچنین باید در خصوص افزایش امنیت تدابیر بیشتری اندیشیده شود و دغدغه های امنیتی رفع شود، باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در سال آینده بتوانیم لغو روادید داشته باشیم و از سوی دیگر مرز خسروی را برای استفاده زوار در سال آینده آماده سازی کنیم.