مجلس شرایط استفاده ازتسهیلات صندوق توسعه ملی درسال ۹۷ رااصلاح کرد

مجلس شرایط استفاده ازتسهیلات صندوق توسعه ملی درسال ۹۷ رااصلاح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۴ لایح

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۴ لایحه بودجه شرایط استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی، بازسازی مناطق زلزله زده، رفع مشکل ریزگردها، توسعه سامانه های نوین آبیاری و نیز آبرسانی به سیستان و بلوچستان را که در بند (و) و (ز) تبصره ۴ لایحه بودجه آمده، تعیین کردند.

بر این اساس تسهیلات بندهای (و) و (ز) این تبصره با شرایط زیر اختصاص می یابد؛

۱- تسهیلات مذکور در بودجه های سنواتی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ منظور و به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

۲- برنامه عملیاتی و جریان وجوه (با رویکرد بودجه ریزی عملیاتی) با تاکید بر تعیین اهداف و تعهدات دولت برای هر یک از موارد، تهیه شده و به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد.

۳- گزارش عملکرد شش ماهه این مجوز توسط سازمان برنامه و بودجه و هیات نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقل تهیه و ارسال شود.

۴- تعیین هر گونه تکلیف خارج از این مجوز در قانون بودجه ۱۳۹۷ و مقررات برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

۵- گزارش نظارتی تبصره ۴ قانون بودجه سال ۹۶ توسط سازمان برنامه و بودجه و هیات نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقل تهیه و ارسال شود.

۶- اصلاحات ساختاری، نهادی و اجرایی به منظور افزایش درآمدها، کاهش هزینه ها در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون برنامه ششم ضروری است.

استفاده از تسهیلات فاینانس برای طرح های ریلی پس از مجوز رهبر معظم انقلاب

نمایندگان همچنین با اصلاح بند الحاقی ۲ به تبصره ۴ لایحه بودجه به هیات عامل صندوق توسعه ملی اجازه دادند در صورت کسب مجوز از مقام معظم رهبری نسبت به تامین سهم ۱۵ درصدی طرح های ریلی که قرارداد تامین مالی خارجی (فاینانس) آنها منعقد شده، اقدام کند.