نامه رهبر انقلاب به هنیه تأثیر بسزایی در روحیه مردم فلسطین دارد

نامه رهبر انقلاب به هنیه تأثیر بسزایی در روحیه مردم فلسطین دارد

مهدی چمران نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به «اسماعیل هنیه» و تاثیر آن بر روند

مهدی چمران نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به «اسماعیل هنیه» و تاثیر آن بر روند مبارزاتی جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: امروز، مقاومت در شرایطی قرار دارد که هر گونه پشتیبانی و تقویت روحی آن بسیار ارزشمند است.

وی افزود: حمایت های جمهوری اسلامی و سخنانی که مسئولین، به خصوص مقام معظم رهبری در حمایت از فلسطینیان عنوان می کنند، در میان مردم منطقه تاثیر بالا و به سزایی دارد. هنیه و همکارانش، به شدت نیازمند حمایت جمهوری اسلامی هستند.

چمران تاکید کرد: بن سلمان ولیعهد سعودی، خیانت را به اوج رساند و در شرایطی که فلسطینیان در وضعیت کشتار از سوی صهیونیست‌ها قرار داشتند، برخلاف تاریخ، دین، قانون و حتی عرف عربیت، اعلام کرد که اسرائیلی‌ها باید سرزمین داشته باشند!

وی در همین باره تصریح کرد: در چنین شرایطی، حمایت رهبر معظم انقلاب و نامه بسیار زیبا و حساب شده ایشان، می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه مردم فلسطین و غزه و انسجام و اتحاد رهبری آن‌ها داشته باشد.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات «بن سلمان» مبنی بر اینکه «جمهوری اسلامی، دشمن مشترک عربستان و اسرائیل است» گفت: می شود این اظهار نظر را به گونه ای دیگر هم بیان کرد؛ آن هم اینکه اعراب و به طور کلی مسلمانان، دو دشمن مشترک دارند؛ یکی رژیم صهیونیستی و دیگری بن سلمان.

چمران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس‌اش، برای فلسطین و آزادی قدس بازوی توانمندی بوده است؛ حتی حضرت امام(ره) سال ها قبل از انقلاب اسلامی، درباره قدس و فلسطین صحبت کردند و به این موضوع پرداختند.

وی تاکید کرد: شهید چمران که از سال ۴۹ وارد لبنان شد، برای ایستادن در برابر اسرائیل، جریان مقاومت اسلامی لبنان را پایه‌گذاری کرد. وقتی هم که جمهوری اسلامی پایه گذاری شد، حمایت‌ از قدس و فلسطین دو صد چندان شد.