وزارت بهداشت به‌دنبال کاهش بیمارستان‌های آموزشی

وزارت بهداشت به‌دنبال کاهش بیمارستان‌های آموزشی

زندگی > سلامت - ۲۵۰بیمارستان آموزشی در کشور وجود داد که به‌اعتقاد وزیر بهداشت این تعداد باید کاهش یابد تا بتوان خدمات بهتری را به مرد
زندگی > سلامت - ۲۵۰بیمارستان آموزشی در کشور وجود داد که به‌اعتقاد وزیر بهداشت این تعداد باید کاهش یابد تا بتوان خدمات بهتری را به مردم ارائه کرد.

به گزارش همشهري، همواره يكي از نگراني هاي مردم در مراجعه به بيمارستان هاي دولتي و آموزشي، حضور دانشجويان و انترن ها در روند معالجات بود. حالا قاضي زاده هاشمي گفته كه مي خواهد 250بيمارستان آموزشي را در يكديگر ادغام كند و تعداد آنها را به 150واحد بيمارستاني كاهش دهد.

وزير بهداشت در اين باره گفت: بايد ساختار بيمارستان هاي آموزشي در حوزه هاي مختلف اعم از نيروي انساني متخصص و فوق تخصص همچنين از نظر تعداد استاد و هيأت علمي تعريف شود. در برخي كشورها بيمارستان هاي آموزشي حداقل 16متخصص در اختيار دارند اما ما در اين زمينه با مشكل مواجه هستيم. وي همچنين با تأكيد بر ضرورت ادغام بيمارستان هاي آموزشي در كشور خاطرنشان كرد: هم اكنون 250بيمارستان آموزشي در كشور وجود دارد كه به نظر من براي ارائه هرچه بهتر خدمات و با توجه به امكانات موجود لازم است اين تعداد بيمارستان ادغام و به 150بيمارستان كاهش يابد و ضرورتي وجود ندارد كه يك دانشگاه علوم پزشكي نظير دانشگاه تهران 17بيمارستان آموزشي در زيرمجموعه خود داشته باشد.قاضي زاده افزود: ما قرباني بي توجهي مسئولان در طول اين چند دهه هستيم؛ اگرچه هم اكنون نيز اين بي توجهي وجود دارد اما شدت و ضعف آن با هم تغيير كرده است.

  • بيمارستان ها هيأت امنايي شود

وزير بهداشت گفت: اين درست نيست كه همه اختيارات در اختيار رئيس بيمارستان قرار داده شود بلكه به نظر من بايد بيمارستان ها به صورت هيأت امنايي اداره شود؛ خواسته اي كه تاكنون محقق نشده است. اين در حالي است كه وزير بهداشت معتقد است. مديرعامل بايد حداقل 5تا 15سال در جايگاه مديريت حضور داشته باشد تا بتواند كارهاي خود را به سرانجام برساند. به گفته وزير بهداشت، تربيت 500مدير بيمارستاني امري بسيار مهم و ضروري است تا براساس آن افرادي وارد بيمارستان ها شوند كه با تراز مالي آشنا باشند كه بتوانند درآمد و هزينه را مديريت كنند.