پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌های خصوصی متوقف شد

پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌های خصوصی متوقف شد

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:مدیرکل پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال جاری روند پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها تغ
اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
مدیرکل پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال جاری روند پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها تغییر کرده و پذیرش دانشجو نیز در این مراکز کاهش یافته است.

به گزارش مهر، دكتر مظفر شریفی گفت: بر اساس برنامه وزارت علوم تنها پژوهشگاه‌های دولتی بزرگ می‌توانند دانشجوی تحصیلات تکمیلی پذیرش کنند.

وی افزود: پژوهشگاه‌هایی می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند که دارای برنامه راهبردی و زیرساخت‌های لازم مانند اعضای هیات علمی مناسب باشند.

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه پژوهشگاه‌ها باید پروژه‌های کاربردی در کشور اجرا کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین این مراکز در صورتی می‌توانند دانشجو پذیرش کنند که دارای طرح کاربردی باشند و دانشجویان را در اجرای این پروژه‌ها وارد کنند.

شریفی گفت: در گذشته مراکز پژوهشی خصوصی و غیردولتی نیز می‌توانستند دانشجو پذیرش کنند که از سال جاری این مراکز دیگر مجاز به پذیرش دانشجو نخواهند بود.

وی عنوان کرد: در مجموع برنامه وزارت علوم این است که پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها کاهش یابد و تنها مراکز پژوهشی بزرگ دولتی که دارای زیرساخت مناسب مانند اعضای هیات علمی هستند می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند.