کیک بوکسینگ ایران قهرمان رقابتهای جهانی اسپانیا شد

کیک بوکسینگ ایران قهرمان رقابتهای جهانی اسپانیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات بعد از سه روز مبارزه تیم‌های مدعی در نهایت یکشنبه شب با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم اعزامی کشورمان

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات بعد از سه روز مبارزه تیم‌های مدعی در نهایت یکشنبه شب با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. تیم اعزامی کشورمان در روز پایانی در فینال اکثر اوزان و رده‌های سنی نماینده داشت.

در رده جوانان و در وزن ٥٥ كيلوگرم اميرحسين اكبری مقابل حريفی از آلمان تن به شكست داد و به مدال نقره جهان رسيد، اميد طيبی در وزن ٦٠ كيلوگرم حريفی از اسپانيا را در مبارزه پایانی شکست و طلا گرفت. در سومين و آخرين ديدار فينال جوانان اميرحسين سرتيپي در وزن آزاد حريف كويتي خود را شکست داد و دومین طلا را به خود اختصاص داد.

در بخش «لايت كنتاكت» بانوان تیم اعزامی ایران دو نماینده در بازی‌های نهایی داشت که سعيده فردصانعي در وزن ٥٥ كيلوگرم و سمیه قمری در وزن ۶۵+ کیلوگرم نتیجه را به ترتیب مقابل رقبایی از آلمان و اسپانيا واگذار و به مدال نقره دست پیدا کردند تا پرونده تيم سه نفره بانوان با ٢ مدال نقره و یک برنز از آوردگاه جهاني ٢٠١٥ البير اسپانيا بسته شود.

اما در مبارزات نهایی بخش «لوكيك» و در وزن ٦٠ كيلوگرم احمد نيك كار حريف انگليسي، حسين حسين‌زاده در وزن ٦٥ كيلوگرم  نماینده کویت =، حسين حياتي در وزن ٧٠ كيلوگرم رقیب انگلیسی، سهراب بهرامي در وزن ٨٠ كيلو در پیکار با حريفي از جمهوري چك، سينا كريميان در وزن ٩٠- كيلوگرم نماینده لبنان و جعفر احمدي سرگروه تيم ملي در وزن ۹۰+ كيلوگرم مقابل نماينده آلمان در مبارزه نهایی پیروز شده و شش مدال طلا کسب کردند. ضمن اینکه مجتبي حسيني هم نقره گرفت.

بنابراین تيم اعزامی ایران به این رقابتها در مجموع با کسب  ٩ مدال طلا، ٣ مدال نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی تيمي جهان رسيد. تيم آلمان به مقام دوم و انگلستان و اسپانيا به مقام سوم تيمي رسيدند. 

نكته جالب اين مسابقات، حضور چندين ايراني از كشورهاي مختلف بود كه ضمن داشتن اقامت آن كشورها و عضويت در تيم‌هاي ملي آنها، همگي با پرچم‌هاي ايران روي رينگ و سكوهاي قهرماني حاضر مي‌شدند.