خوش‌بینی به اراده دولت برای حمایت از ۶میلیون نفر

خوش‌بینی به اراده دولت برای حمایت از ۶میلیون نفر

اجتماع > اجتماعی - بهرام پارسایی:یکی از با ارزش‌ترین قوانینی که در برنامه توسعه ششم دیده شد، قانون افزایش حقوق نیازمندان است؛ قانونی
اجتماع > اجتماعی - بهرام پارسایی:
یکی از با ارزش‌ترین قوانینی که در برنامه توسعه ششم دیده شد، قانون افزایش حقوق نیازمندان است؛ قانونی که با اجرای آن معیشت نزدیک به ۶ میلیون نیازمند در کشور دگرگون می‌شود.

اما عملياتي شدن اين قانون منوط به چند راهكار است. در قدم اول دولت بايد پردرآمد هاي جامعه را شناسايي كند. با حذف يارانه اين افراد و سوق دادن اين اعتبار به سمت قشر آسيب پذير ميليون نفري جامعه، قانون افزايش حقوق نيازمندان عملياتي مي شود.به اين ترتيب تحقق اين هدف، با قطع يارانه افراد بي نياز گره خورده و هموار كردن اين مسير به عهده دولت است. خوشبختانه اين قانون در قالب بودجه سنواتي و در رديف خاص درنظر گرفته شده و جزو اولويت هاست. با توجه به موافقت نماينده دولت در تصويت اين قانون، اميدواريم هر چه سريع تر سازوكار عملياتي شدن طرح 6 ميليون نفر از سوي دولت فراهم شود. بنده از زاويه مثبت به اين موضوع نگاه مي كنم و مطمئنم با توجه به استقبال دولت از اين قانون بي ترديد تعللي در اجراي اين قانون صورت نخواهد گرفت. به هر حال اين يارانه ها در طول سال و ماه هزينه سنگيني بر دوش دولت تحميل مي كند و با اجرايي شدن اين قانون حداقل اين تلاش هاي دولت هم در مسيري هزينه مي شود كه درست و اصولي است. يارانه هاي دهك هاي بالاي جامعه ان شاءالله به زودي به دست نيازمندان واقعي جامعه مي رسد.