10 واژه‌ عجیب اضافه شده به فرهنگ لغت آکسفورد

10 واژه‌ عجیب اضافه شده به فرهنگ لغت آکسفورد

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، چند روز قبل آخرین نسخه از فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) منتشر شد که بیش از 1000 لغت جدید را هم در خ
به گزارش خبرنگار گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، چند روز قبل آخرین نسخه از فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) منتشر شد که بیش از 1000 لغت جدید را هم در خود جا داده بود.

یکی از کلمات جدیدی که در این نسخه ارایه شد Moobs بود. این واژه نخستین بار در سال 2001 میلادی برای مردانی استفاده می شد که اندام فوقانی برجسته و بزرگ داشتند.

مرکز نشر فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اعلام کرد برای این نسخه لیستی از هزاران واژه و عبارت جدید را در اختیار گرفته بود که سرانجام تصمیم بر آن شد 1000 لغت جدید به آخرین نسخه فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شود.

یکی از عبارت هایی که در این نسخه جدید به کار گرفته شد YOLO بود. این عبارت مخفف چهار کلمه You Only Live Once بوده و به معنی آن است که: «شما فقط یک بار زندگی می کنید».

عبارت دیگری که در این نسخه منتشر شد FOMO مخفف چهار کلمه Fear of Missing Out به معنی «ترس از دست دادن» بود که از سال 2015 به بعد این اصطلاح بین مردم انگلیسی زبان رواج یافت. عبارت جدید دیگر Deffo به معنی «قطعا» بود که در این نسخه منتشر شد.

«مایکل پرافیت» سردبیر فرهنگ لغت آکسفورد اعلام کرد آخرین نسخه از دیکشنری آنها نشان داد که این مرکز بزرگترین و طولانی ترین پروژه های زبان شناسی جهان را به انجام رسانده است تا بتواند نسخه جدید را در اختیار مردم بگذارد.

لیست 10 عبارت عجیبی که در آخرین نسخه فرهنگ لغت آکسفورد آورده شده، به عبارت زیر است:

Moobs: مردانی که بر اثر انباشت بیش از اندازه چربی، اندام فوقانی بسیار برجسته دارند
Gnder-Fluid: شخصی که با یک جنسیت واحد شناخته نمی شود
YOLO: شما فقط یک بار زندگی می کنید
Chefdom: در حالت اسم به معنی یک واقعیت، حالت یا موقعیت برای تبدیل شدن به یک سرآشپز
Cheeseball: شخص یا چیزی که فاقد طعم و مزه، سبک یا اصالت باشد؛ یا نان پوشیده شده از پنیر سرخ شده
Fuhgeddaboudit: لحن محاوره ای در آمریکا که به خصوص در نیویورک و نیوجرسی مورد استفاده قرار می گیرد، و زمانی به کار می رود که یک اتفاق بعید یا نامطلوب پیش رو است
Westminster bubble: نخستین بار در سال 1998 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. این اصطلاح برای نشان دادن یک اجتماع دور از سیاستمداران، روزنامه نگاران، و کارمندان دولتی به کار می رود که تجربه ای از زندگی عمومی مردم بریتانیا ندارند
Bocconcini: برای نشان داده تکه های کوچک غذا به کار می رود، همچنین به معنی موتزارلا هم استفاده می شود
Spanakopita: یک شیرینی اصیل یونانی که با اسفناج و پنیر پر شده است
Yogalates: زمانی به کار می رود که تمرین های ورزش پلاتِس با حالت ها و تکنیک های ورزش یوگا ادغام می شوند

انتهای پیام /

http://fna.ir/1X2G5W